ПРИНЦИПИ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОГО ІМІДЖУ ПЕДАГОГІВ У СИСТЕМІ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ОСВІТИ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Гурковська Вікторія 

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини 

Науковий керівник: 

канд.філол.наук, професор Цимбал Н. А.

Основними вихідними науковими положеннями в процесі розвитку професійного іміджу педагогів у системі післядипломної освіти є такі загальнонаукові принципи: науковості, системності, послідовності, доступності, наочності навчання, міцності засвоєння знань, а також специфічні: урахування життєвого і професійного досвіду, індивідуальних потреб у здобутті спеціальних знань, неперервності освіти, саморозвитку, контекстності навчання.

Принцип науковості полягає у розкритті причинно-наслідкових зв’язків явищ, процесів, подій, використанні в процесі навчання науково перевірених фактів, що відповідають сучасному рівню розвитку науки, і реалізується в змісті навчальних програм і підручників для системи післядипломної педагогічної освіти.

Принцип системності та послідовності передбачає такий розподіл навчального матеріалу і таку послідовність його викладу, які відповідають логіці певного предмета; або побудова навчального процесу у такий спосіб, коли вивчення нового матеріалу ґрунтується на раніше засвоєному й органічно випливає з нього.

Принцип доступності передбачає відповідність змісту і методів розвитку професійного іміджу тих, хто навчається, і ґрунтується на «золотому правилі» дидактики: від легшого до важчого, від відомого до невідомого, від простішого до складнішого, від близького до далекого.

Принцип наочності ґрунтується на безпосередньому сприйманні слухачами системи післядипломної педагогічної освіти конкретних предметів і явищ об’єктивної дійсності або їх зображень, зв’язку із життям, із кращим досвідом розвитку педагогічного іміджу.

Принцип міцності засвоєння знань вимагає такої організації освітнього процесу, за якої здобуті теоретичні відомості, набуті практичні вміння й навички могли б зберігатись і легко відтворюватись та використовуватись у потрібний момент у навчальній і трудовій діяльності; передбачає свідоме засвоєння знань, систематичне повторення навчального матеріалу.

Принцип урахування життєвого і професійного досвіду передбачає, що при виборі форм, методів, засобів розвитку професійного іміджу враховуються різні кваліфікаційні категорії та педагогічний стаж тих, хто навчається в системі післядипломної педагогічної освіти.

Принцип урахування індивідуальних освітніх потреб у здобутті спеціальних знань, що стосуються розвитку іміджу педагога, враховує долання опору раніше сформованих стереотипів, уміле використання всього попереднього досвіду, який часто стає бар’єром на шляху до освоєння нових знань.

Принцип неперервності освіти передбачає створення умов для неперервного розвитку іміджу педагогів, удосконалення всіх елементів системи післядипломної педагогічної освіти, спрямованих на розвиток цього феномену.

Принцип саморозвитку спрямований на професійне самовдосконалення і внутрішнє прагнення сформованого педагогічного фахівця (дорослої людини) до виявлення, усвідомлення та вдосконалення своїх особистісних якостей, внутрішнього «Я», постійного духовного, загальнокультурного і професійного розвитку, формування позитивного іміджу.

Принцип контекстності навчання, коли процес навчання вибудовується з урахуванням професійної, соціальної, побутової діяльності того, хто навчається і має на меті досягнення певних життєво важливих цілей. У нашому дослідженні – педагогічних кадрів.

Вищеназвані принципи стали основопожними для розроблення методичної системи розвитку професійного іміджу педагога в системі післядипломної освіти. 

 

Please publish modules in offcanvas position.