ТЕХНОЛОГІЯ «НАВЧАННЯ В РУСІ» ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОЇ МОТИВАЦІЇ ДО ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Крутяк Дарія 

КЗ ЛОР «Бродівський фаховий педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича»

Науковий керівник: 

викладач Волошина О. С.

В умовах сьогодення знання іноземної мови є важливими для досягнення життєвого успіху та самореалізації особистості. Той, хто володіє іноземною мовою, має чимало можливостей і перспектив, та комфортно почувається в сучасному світовому мультинаціональному просторі. Ефективність навчання англійської мови молодших школярів зна¬чною мірою залежить від вміння добирати сучасні технології, методи і прийоми навчання та формувати в учнів позитивну мотивацію до вивчення мови. Існує чимало способів формування позитивної мотивації до навчання, одним з яких є технологія «Навчання в русі».

«Навчання в русі» (навчання через рух) дітей молодшого шкільного віку як чинник розвитку інтелекту є предметом окремих наукових досліджень українських вчених (О. Дубогай, І. Макущенко) та зарубіжних науковців (Дж. Вос, Д. Дзямська, Г. Драйден, Л. Палмер, В. Шерборн тощо).

Технологія «Навчання в русі» – це освітньо-рухова методика навчання учнів молодших класів, в основі якої лежить рухове відтворення навчального матеріалу [1, с. 63]. Однією з фізіологічних особливостей дітей молодшого шкільного віку є нездатність зберігати увагу і сконцентрованість протягом тривалого часу, вони швидко втомлюються, сидячи за партою, урок перестає для них бути цікавим, особливо наприкінці [3]. Надання ж дітям можливості рухатися не тільки співпадає з потребою їх віку, але й суттєво прискорює процес засвоєння знань, активізує інтерес і працездатність учнів. Технологія «Навчання в русі» передбачає зміну діяльності, чергування інтелектуального, емоційного та рухового її видів для індивідуальної, парної, групової форм роботи. Це стимулює миттєве мислення дітей, сприяє поширенню їхньої рухової активності, своєчасному запобіганню розумової втоми, розвиває відповідальність за рахунок створення ігрових ситуацій, нестандартних інтегрованих уроків [1, c. 62].

Ефективне використання технології «Навчання в русі» передбачає творчий підхід вчителя, детальне планування етапів уроку, підбір різноманітних ігрових вправ, які створюють ефект «непередбачуваності» та сприяють формуванню позитивної мотивації до вивчення англійської мови. 

Технологія «Навчання в русі» може бути використана для формування і розвитку будь-яких навичок і вмінь (читання, письма, аудіювання, говоріння) та на різних етапах уроку (привітання, мовленнєва і фонетичні розминки, ознайомлення та активізація дій з новими лексичними одиницями чи новою граматичною структурою тощо). 

Під час вивчення літер учням пропонується «прописати» їх носиками, оченятами, колінами, ступнею тощо. Навчання лексичного та граматичного матеріалу супроводжується руховим відтворенням слів і речень. Вставання, присідання, підняття рук, стрибки, обертання навколо себе, плескання в долоні та інші рухи використовуються як спосіб реагування на правильну відповідь під час аудіювання і навчання вимови, розпізнавання слів і граматичних структур. 

Одним із найбільш ефективних способів стимуляції мотивації учнів до вивчення англійської мови є ігрові ситуації на уроці. Ігри з м’ячем, рухливі рольові ігри, ігри-пантоміми сприяють розвитку пізнавального інтересу учнів та дозволяють уникнути значного розумового і фізичного перевантаження. 

Невід’ємним елементом уроку є руханки, під час яких фізичні рухи супроводжуються римівками, лічилками, скоромовками, пісеньками. Використання таких руханок під час фонетичної і мовленнєвої розминок, навчання мовного матеріалу, фізкультхвилинок, рефлексії допомагає не лише зняти втому, але й покращити мовленнєві навички учнів, активізувати їх пізнавальну діяльність.

Отже, технологія «Навчання в русі» – це можливість зробити навчання захопливим та успішним. Засвоєння навчального матеріалу на основі його рухового відтворення забезпечує інтеграцію освітньої та рухової діяльності учнів, запобігає появі розумової та фізичної втоми, сприяє підвищенню пізнавального інтересу та формуванню позитивної мотивації до вивчення англійської мови.

Список використаних джерел:

  1. Дубогай О. Освітньо-рухова методика навчання учнів молодших класів в системі здоров’язбереження. Вісник Інституту розвитку дитини. Серія: Філософія, педагогіка, психологія. 2015. Вип. 38. С. 61–67.
  2. Покорна Л. М. Шляхи підвищення ефективності уроку англійської мови в початковій школі. Педагогічні науки: збірник наукових праць. Херсон, 2015. Вип. 67. С. 128–132.
  3. Яковлєва О. Використання технології «Навчання в русі» на уроках англійської мови. URL: https://naurok.com.ua/stattya-vikoristannya-tehnologi-navchannya-v-rusi-na-urokah-angliysko-movi-89449.html (дата звернення 22.03.2021).

 

Please publish modules in offcanvas position.