ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ МОДЕЛЮВАННЯ ОСВІТНЬОГО КОНТЕНТУ ЯК ВАЖЛИВА ПЕРЕДУМОВА РОЗРОБКИ ЯКІСНИХ РЕСУРСІВ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Галина Ткачук, 

д. пед. н., професор кафедри інформатики 

і інформаційно-комунікаційних технологій,

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Створенню освітнього контенту передує процес планування цієї діяльності, що передбачає моделювання освітніх об’єктів, засобів, процесів та явищ. Електронні навчальні курси можуть мати складну розгалужену структуру, яка потребує візуального представлення та уточнення. Розуміння структури навчального курсу дасть змогу розробити його електронну версію і забезпечить ефективність організації освітнього процесу.

Для візуалізації електронного навчального курсу можна використовувати навіть звичайний текстовий редактор, наприклад, всім відомий Word. Проте, основне призначення цього редактору – створення та форматування тексту, тому засоби, які він пропонує, не завжди можуть задовольнити вимогам структурного моделювання.

Ефективним засобом для моделювання електронного навчального курсу може бути онлайновий програмний засіб Draw.io (рис.1). 

Серед основних позитивний можливостей засобу є його абсолютна безкоштовність і можливість працювати, використовуючи лише браузер. Тобто, на комп’ютері користувача не потрібно встановлювати додаткових програм, самому користувачу не потрібно думати про налаштування програми чи її оновлення. Всі ці процеси покладаються на сервер, на базі якого працює Draw.io. Зручним є також можливість використовувати додаток Google-диск для збереження розроблених проектів.

 

Рис.1. Можливості програмного засобу Draw.io

За допомогою даного програмного засобу нами розроблено модель електронного навчального курсу з дисципліни «Технології розробки веб-додатків» для розміщення на платформі Moodle (рис.2).

 

Рис.2. Модель електронного навчального курсу «Технології розробки веб-додатків» для розміщення на платформі Moodle

Модель курсу можна доповнювати новими функціональними елементами в залежності від використання тих чи інших засобів навчання. Як видно з рис. 2, кожна окрема частина курсу містить перелік компонентів, що будуть задіяні у навчальному процесі. Практично кожна частина курсу містить мультимедійний контент – відеоресурси як невід’ємну частину сучасного пізнання і можливість організації дистанційного навчання. 

Draw.io дає змогу створювати не тільки подібні моделі, але й візуалізувати освітній процес, створити інфографіку, лінії часу, діаграми, графіки, блок-схеми, карти пам’яті, мережні структури, таблиці тощо. Всі шаблони можна змінити і налаштувати під освітні потреби. Таким чином, середовище Draw.io є універсальним засобом для візуалізації різних освітніх об’єктів, процесів, станів та явищ, що необхідна в, першу чергу, для ефективної організації та планування освітнього процесу.

Список використаних джерел

1. Бондаренко Т.В. Використання інформаційно-комунікаційних технологій для забезпечення доступності і розвитку інклюзивної освіти. Інформаційні технології і засоби навчання 67, № 5. 2018. С. 31-43. URL: http://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/9085

2. Медведєва М.О. Аналіз існуючих хмаро орієнтованих сервісів пропонованих для вищих навчальних закладів. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія : Педагогіка. Соціальна робота. Ужгород, 2015. Вип. 36. С. 125-127.

3. Стеценко Н.М., Стеценко В.П. Особливості сертифікації електронних навчальних курсів на базі платформи MOODLE. Збірник матеріалів ІІ Всеукраїнської наукової Інтернет-конференції «Сучасні інформаційні технології в освіті і науці», 27-28 березня 2019 р. Умань : Візаві, 2019. С. 135-137. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/123456789/10528

 

Please publish modules in offcanvas position.