ОСОБЛИВОСТІ ВИКОРИСТАННЯ СЕРВІСУ LEARNINGAPPS У ПОЧАТКОВІЙ ОСВІТІ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Іванова Олександра,

студентка факультету початкової освіти

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Розвиток сучасної освіти нерозривно пов'язаний з інформатизацією суспільства, а інформаційно-комунікаційна компетентність розглядається як пріоритетна. Кожен учитель у своїй роботі шукає такі засоби навчання, які дозволяють найбільш ефективно сформувати пізнавальний інтерес учнів, активізувати їх пізнавальну діяльність, розкрити інтелектуальний потенціал кожного учня.

 У мережі Internet розміщено величезну кількість інтерактивних матеріалів і посібників, різних тренажерів і інших освітніх ресурсів. Але багато з них мають ряд суттєвих недоліків:

1.Матеріали пропонуються в готовому вигляді, без можливості внесення змін, зазвичай вони складені до певного розділу або теми, і з цієї причини використання їх до інших тем може бути неможливим.

2.Не завжди готові матеріали відповідають індивідуальним особливостям учнів, структурі конкретного уроку, тому у багатьох вчителів виникає бажання створювати власні інтерактивні матеріали, які легко б вписувалися в навчальний процес.

3.Розробка власних інтерактивних матеріалів займає досить багато часу і іноді досить складна в технічному плані.

Допомогу в ситуації, що склалася, може надати веб-сервіс LearningApps.org, який створений для підтримки навчального процесу за допомогою інтерактивних додатків.

LearningApps.org є додатком WEB 2,0 для підтримки навчання та процесу викладання за допомогою інтерактивних модулів. Існуючі модулі можуть бути безпосередньо включені в зміст навчання, а також їх можна змінювати або створювати самостійно. Метою сервісу є також збір інтерактивних вправ і можливість зробити їх загальнодоступними [2].

LearningApps.org розроблений у Німеччині як науково-дослідний проект Центру Педагогічного коледжу інформатики освіти PH Берн (ін. Мікаель Хільшер, проф. Вернер Хартман) у співпраці з університетом м. Майнц (проф. Франц Ротляуф) та Університетом міста Циттау / Герліц (проф. Крістіан Вагенкнехт). Середовище LearningApps.org має мультимовний інтерфейс, що дозволяє його використовувати в навчальних закладах різних країн.

При виконанні інтерактивних завдань, створених у середовищі LearningApps, учні можуть перевірити і закріпити свої знання в ігровій формі, що сприяє формуванню пізнавального інтересу учнів.

Психологами давно висувалась як надзвичайно важлива для повного та гармонійного розвитку особистості проблема формування вмінь самоспостереження – проблема рефлексії. Тому поруч із зовнішньою оцінкою з боку вчителя або з боку інших учнів значна увага має приділятись самоконтролю, що дозволяє формувати об’єктивну самооцінку. Слід зазначити, що при виконанні вправ, розроблених у середовищі LearningApps учні мають миттєвий зворотній зв’язок, можуть перевірити правильність виконання завдань та адекватно оцінити свої знання, вміння, можливості. Важливо організувати процес навчання так, аби дитина активно, із зацікавленням і захопленням працювала, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити. [3].

За допомогою сервісу LearningApps.org можна створити свої завдання різного типу (ігри на розвиток пам'яті, кросворди, вікторини з вибором правильної відповіді, тести, кросворди, знайти пару і встановити відповідність і т. д.) за незначний часовий проміжок, а інтерактивна форма сприяє підвищенню мотивації учнів до предмету.

Учитель, що має навички роботи з ІКТ, може створити свій ресурс - невелику вправу для пояснення нового матеріалу, для закріплення, тренінгу, контролю. І зробити це на досить якісному рівні.

У сервісі LearningApps.org є такі інструменти, що дозволяють вчителю готувати якісні електронні наочні посібники, аудіо/відеоматеріали, а також дистанційно спілкуватися з учнями та колегами. На сьогоднішній день сервіс пропонує різноманітні шаблони (Рис. 1), що цілком достатньо для реалізації безлічі методичних задумів [2].

Рис. 1. Шаблони для створення інтерактивних завдань різних типів [1]

Кожна вправа, створена у середовищі LearningApps, має свою URL-адресу, а також адресу сторінки для повноекранного відображення завдання. Сервіс також надає можливість отримання коду для того, щоб інтерактивні завдання були вбудовані на сторінки сайтів або блогів викладачів чи учнів [3].

На сайті також наявна сторінка «Перегляд вправ» (Рис. 2), яка містить в собі список тематичних категорій (навчальних предметів) в рамках яких опубліковані навчальні матеріали. Щодня сторінка «Перегляд вправ» поповнюється новими матеріалами, створеними вчителями різних країн. На сторінці є готові інтерактивні вправи, систематизовані як за популярністю, так і по предметним областям. Вправи диференційовані за рівнем освітніх ступенів, для якої вони розраховані: початкова школа, середня школа, старші класи – післядипломна освіта [2].

Рис. 2. Сторінка «Перегляд вправ» для початкової школи [1]

В процесі підготовки інтерактивного дидактичного матеріалу для учнів в середовищі LearningApps, публікації та обговорення створених вправ у блогах, майбутні вчителі розвивають критичне та творче мислення, формують комунікативні навички, зокрема такі вміння: аналіз матеріалу, відбір необхідних фактів, порівняння, співставлення фактів, явищ; відбір потрібних (для певних цілей) відомостей з різних джерел; встановлення асоціацій зі знайомими фактами, явищами, встановлення асоціацій з новими якостями предмета, явища тощо; вміння вибудовувати логіку рішення, що приймається, внутрішню логіку проблеми, що розв’язується, логіку послідовності дій, що здійснюються для розв’язання проблеми тощо; вміння розглядати об’єкт, що вивчається, проблему в цілісності їх зв’язків і характеристик; систематизація та узагальнення матеріалу; робота в колективі в процесі розв’язування завдань, взаємооцінювання; володіння мистецтвом та культурою комунікації [3].

LearningApps.org — загальнодоступний безкоштовний онлайн сервіс, заснований на роботі з готовими шаблонами-заготовками для заповнення, призначений для створення інтерактивних завдань різного рівня складності, тематики та формату.

Використання інформаційних технологій в освіті дозволяє здійснити якісні зміни в системі загальноосвітнього і професійно-орієнтованого навчання, відкриває широкі перспективи поглиблення теоретичної бази знань школярів, розкриття творчого потенціалу учнів і вчителів у відповідності до їх нахилів, запитів і здібностей.

Список використаних джерел

1.LearningApps.org [Електронний ресурс]: [Веб-сайт].. – 2018 – Режим доступу до сайту: https://learningapps.org

2.Брончук Ю. В. Методика використання сервісу LearningApps для створення інтерактивних навчальних додатків/ Ю. В. Брончук. // Методичний вісник. Інформаційно-методичний збірник. – Рівне, 2017. – №1. – С. 40-46.

3.Вембер В. П. Створення інтерактивного дидактичного матеріалу в процесі підготовки майбутніх вчителів інформатики/ В. П. Вембер. // Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. – Київ, 2016. – №2. – С. 137-144.

 

Додати коментар


Захисний код
Оновити

Please publish modules in offcanvas position.