ДОЦІЛЬНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Наталя Пештерєва,

магістрантка 167 групи

факультету початкової освіти

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

   Потужний потік нової інформації, реклами, застосування комп’ютерних технологій у всіх сферах життя роблять значний вплив на виховання дитини і сприйняття нею навколишньої дійсності. Істотно змінюється і характер її улюбленої практичної діяльності – гри, змінюються й улюблені герої і захоплення. Раніше інформацію з будь-якої теми молодші школярі могли отримати з підручника, довідкової літератури, конспекту уроку, від учителя. Сьогодні ж мозок дитини налаштований на отримання знань у формі розважальних програм, ігор, мультиків, тож учитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації, зокрема з використанням інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). 

   Комп’ютерні (інформаційні) технології навчання – це процес підготовки і передачі інформації для учнів, який здійснюється за допомогою комп’ютерної техніки.

   При підготовці до уроку з використанням ІКТ вчитель не повинен забувати, що це в першу чергу «урок», а значить необхідно скласти план з дотриманням основних дидактичних принципів: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп’ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його.

   Перевагою використання ІКТ на уроках в початковій школі є: індивідуалізація навчання; інтенсифікація самостійної роботи учнів; зростання обсягу виконаних на уроці завдань; підвищення мотивації та пізнавальної активності учнів за рахунок цікавої різноманітності форм роботи, можливості включення ігрового моменту: вирішиш вірно приклади – відкриєш картинку, повставляєш правильно всі букви – наблизишся до мети казкового героя. Комп’ютер відкриває вчителю нові можливості, дозволяючи разом з учнем отримувати задоволення від захоплюючого процесу навчання, за допомогою новітніх технологій зануритися в яскравий барвистий світ. Таке заняття викликає у дітей емоційний підйом, навіть не зовсім успішні учні охоче працюють із завданнями на комп’ютері.

   Майже в усі комп’ютерні програми, що розроблені для молодших школярів, вбудовано систему контекстної підтримки, яка здатна допомогти дитині зробити наступний крок у розв’язанні завдання. У процесі роботі з комп’ютером учень неодмінно одержує схвалення кожної правильної дії. У навчальних комп’ютерних програмах передбачене заохочення не тільки за кінцевій результат виконання складного завдання, а й за кожну виконану дію, навіть незначні перемоги комп’ютер не залишить без уваги, що в свою чергу дозволяє дитині відчути задоволення та результативність своїх дій.

   Вагомою перевагою використання ІКТ в початковій школі є засвоєння учнями сучасних інформаційних технологій, раннє оволодіння комп’ютерною грамотністю.

   Використання ІКТ дозволяє вчителю зробити процес навчання більш цікавим, різноманітним, інтенсивним. Зокрема, стає більш швидким процес запису визначень, теорем та інших важливих частин матеріалу, тому що вчителю не доводиться повторювати текст кілька разів (він вивів його на екран), учневі не доводиться чекати, поки вчитель повторить потрібний йому фрагмент.

   Такий метод навчання дуже привабливий і для вчителів. Допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти його, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання, стимулює його професійний ріст і подальше освоєння комп’ютерних технологій. Використання комп’ютерних тестів дозволить вчителю за короткий час отримати об’єктивну картину рівня засвоєння пройденого матеріалу всіх учнів і своєчасно скорегувати його. При цьому є можливість вибору рівня складності завдань для конкретного учня відповідно до його здібностей.

   Але, поряд з плюсами, існують недоліки та проблеми застосування ІКТ: відсутність комп’ютера в домашньому користуванні багатьох учнів і вчителів, час на самостійні заняття у комп’ютерних класах відведено не у всіх школах; у вчителів недостатньо часу для підготовки до уроку з використанням ІКТ; недостатня комп’ютерна грамотність вчителя; при недостатній мотивації до роботи учні часто відволікаються на ігри, музику, перевірку характеристик комп’ютера тощо. 

   Застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні – одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. У сучасних загальноосвітніх школах за останні роки комп’ютерна техніка й інші засоби інформаційних технологій стали все частіше використовуватися при вивченні більшості навчальних предметів. Інформатизація істотно вплинула на процес отримання знань. Нові технології навчання на основі інформаційно-комунікаційних технологій дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння знань.

Please publish modules in offcanvas position.