ВИКОРИСТАННЯ ЗАСОБІВ МУЛЬТИМЕДІА В ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Стрельник Ольга Олександрівна 

здобувач освіти Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова, викладач кафедри германських і романських мов Київського національного лінгвістичного університету

м. Київ, Україна

Досвід впровадження освітніх інновацій показує, що при вдосконаленні навчального процесу на перший план висуваються технічні й організаційні питання, а підготовка фахівця, що володіє сучасними педагогічними технологіями, готового постійно підвищувати свою педагогічну компетентність, відходить на задній план. Зокрема неприйняття педагогами змін і психолого-педагогічна непідготовленість до них є головним гальмом широкого впровадження інновацій, зокрема засобів інформаційно-комунікаційних технологій в освітній процес. 

Наразі у сфері освіти в будь-якому типі навчального закладу потрібний викладач, спроможній до саморозвитку і самовизначення в ситуації рухомого, постійно змінного і відкритого соціальному замовленню освіти; фахівець, що розуміє своє професійне призначення, здатний і готовий до постійного оновлення.

Серед багатьох сучасних засобів інформаційно-комунікаційних технологій, що використовуються при навчанні, найбільш ефективними, на нашу думку, є мультимедійні, оскільки їх можна використовувати в аудиторії як при групових і індивідуальних заняттях, так і в процесі самостійної роботи.

Проте для управління процесом навчання за допомогою технологій мультимедіа викладачеві, необхідно вирішувати певні завдання, зокрема контроль за діяльністю кожного користувача; аналіз помилок, отриманих у процесі контролю; корекція помилок тощо.

В умовах масового навчання всі ці функції за допомогою використання технологій мультимедіа здійснюються набагато швидше, ніж при традиційному навчанні, зокрема вони дають змогу здійснювати оперативну обробку всієї інформації, що надходить від кожного студента, одночасно.

Найбільш доцільною сферою комп'ютера як технічного засобу, що інтенсифікує традиційну систему навчання і самостійну роботу, є практично всі види мовної діяльності, тобто читання, мова, аудіювання і письмо, оскільки комп'ютер забезпечує як письмове, так і звукове представлення інформації.

Для вирішення завдань ефективного використання готових програмних засобів мультимедіа в навчанні студентів має бути запропонований певний алгоритм дій викладача.

За умови адаптації програмних засобів мультимедіа до потреб навчального процесу алгоритму, викладач отримує могутню систему комп'ютерного забезпечення навчального процес. Ефективність використання мультимедійних програм в освітньому процесі обумовлює цілу низку чинників, основними серед яких є: візуальне представлення матеріалу; активізація навчально-пізнавальної діяльності студентів; формування стійких умінь і навичок; забезпечення постійної мотивації за рахунок інтерактивності навчання; формування інформаційної культури студентів; активізація уваги за рахунок інтерактивності і занурення студентів в реальний освітній процес, що забезпечує їхню активну самостійну роботу.

Крім того, при визначенні доцільності практичного використання засобів мультимедіа навчального призначення, а також при визначенні педагогічних цілей і передбачуваної організації навчального процесу для підтримки високого рівня уваги і збільшення кількості засвоєної в одиницю часу інформації, розробники навчальних програм використовують деякі мультимедіа-методи дії на психіку, свідомість і пам'ять.

Якісні мультимедійні навчальні програми дають можливість здійснити професійно-орієнтований і гуманістичний підхід до вивчення і навчання іноземної мови за допомогою технологій мультимедіа. Крім того, програми на базі засобів мультимедіа дозволяють здійснити вимоги до індивідуалізації навчального процесу. Перш ніж студенти почнуть вивчення матеріалу з використанням програмного середовища мультимедіа, викладач має створити атмосферу професійної зацікавленості, позитивній мотивації навчання і програмування ситуації успіху, при цьому студенти керуються інтуїтивно отримуваними навичками і досвідом роботи з комп'ютерною технікою. Вони повинні володіти не тільки призначеною для користувача, але і професійною інформацією в цій галузі. Отримані знання з мережевих технологій і сформовані вміння їх практичного застосування, є необхідними для досягнення високого рівня професіоналізму, конкурентоспроможності на ринку праці. 

Таким чином, методика використання програмних засобів мультимедіа в навчанні іноземної мови, обов'язково повинна мати яскраво виражену позитивну спрямованість психологічного компоненту, що зважає на специфіку професійної освіти з технічною спрямованістю і психологічні особливості її застосування.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1.Білоус В.І. Технології мультимедіа як інструмент креативної освіти при вивченні іноземної мови у ВНЗ Наукові записки Вінницького національного аграрного університету. Сер. : Соціально-гуманітарні науки / Вінниц. нац. аграр. ун-т. Вінниця : Вид-во ВНАУ, 2013. С.16-29

2.Евстигнеев М. Н. Методика формирования компетентности учителя иностранного языка в области использования информационных и коммуникационных технологи : автореф. дисс. … канд пед. наук. Москва, 2012. С. 15.

3.Игнатова Н. Ю. Информационные технологии на уроках английского языка Иностранные языки в школе. 2012. № 2. С.25 

Нікітіна Н. С. Використання мультимедійних засобів у викладанні іноземної мови професійного спрямування у вищій школі. – [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http://confesp.fl.kpi.ua/ru/node/1096

 

Please publish modules in offcanvas position.