ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Шевчук Ірина Василівна 

к.п.н., доцент кафедри фахових методик та інноваційних технологій у початковій школі

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

м. Умань, Україна

За новими тенденціями сучасної школи пріоритетним у педагогічному мисленні став новий підхід до ролі учня у навчальному процесі. Саме він повинен стати центральною фігурою на уроці. Від творчої активності учнів. їх вміння доказово міркувати, обґрунтовувати свої думки, вміння спілкуватися з учнями класу, з вчителем залежить результативність уроку.

Як показує практика школи, вчителями початкової школи приділяється недостатня увага ролі учня на уроці. Існуючий стан навчання молодших школярів засвідчує, що майже 80% дітей залишаються на уроці пасивними, і ця пасивність спостерігається на протязі багатьох років шкільного навчання. Іншими словами, дитина «відсиджує» уроки. Вплинути на традиційний процес навчання, підвищити його ефективність, спрямувати його на розвиток особистості учня, на наш погляд, може використання інтерактивних технологій у навчанні молодших школярів. Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навчальний процес відбувається за умови постійної активної взаємодії всіх учнів, воно дає змогу педагогу стати справжнім лідером дитячого колективу[1].

Розглянемо, як діють інтерактивні технології при вивченні математики в початковій школі.

Метод «Прес»

Дана технологія відкриває можливості доводити, висловлювати свої думки, обґрунтовувати свої міркування за певним алгоритмом: «Я вважаю, що...», «тому що...», «наприклад..», «отже, я вважаю...»

Завдання для учнів.

Прослідкувати зміну результатів від зміни одного з компонентів при виконанні арифметичних дій і довести її, користуючись опорними словами. 

Наприклад:

Я вважаю, що при збільшенні одного з доданків на кілька одиниць, 

 збільшиться і сума на стільки ж одиниць. 

Тому, що чим більше число ми будемо додавати, тим більший результат ми будемо отримувати. 

Отже, я вважаю, що при зміні одного з компонентів змінюється і результат при відніманні.

Доведемо свою думку на конкретному прикладі:

При додаванні.

При відніманні.

Висновки: «Отже, я вважаю, що при зміні одного із компонентів при будь-якій арифметичній дії, змінюється і результат».

«Займи позицію»

Дана технологія дає можливість кожному учневі продемонструвати різні думки, обґрунтувати свою позицію. 

Клас отримує завдання розв’язати текстову задачу:

1. У Миколки було 16 аркушів паперу, у Василька – 13 аркушів паперу. Хлопці витратили на вироби по чотири аркуші паперу. У кого із дітей залишилось аркушів паперу більше і  на скільки більше?

   Було Витратили  Залишилось

У Миколки 16 арк. 4 арк.   ? на? більше ↓

У Василька 13 арк. 4 арк.   ? 

І позиція. Розв’яжу за схемами: 

 

ІІ позиція. Обґрунтую міркування: 16 –13 = 3 (арк.)

2. Задача   

   Було Витратили  Залишилось

У Миколки 16 арк.  4 арк.   ? на? більше

У Василька 13 арк.  6 арк.   ?

І позиція. Розв’яжу по діях.

ІІ позиція. Обґрунтую міркування: 3 + 2 = 5 (арк.)

   Відповідь: у Миколки залишилось на 5 аркушів паперу більше.

3. Вирази: 480 : 80 = 

                480 : (80:4) =

І позиція. Частка другого виразу у чотири рази більша, ніж частка першого виразу. 

ІІ позиція. Щоб знайти частку другого виразу, потрібно дотримуватися порядку виконання арифметичних дій [2]. 

Саме такі можливості розкриває використання інтерактивних технологій у навчальному процесі.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Пометун. О. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Науково-методичний посібник / Пометун. О., Пироженко Л. - К: А.С.К.- 2003. - 192 с.

2. Шевчук І.В. Методичні підходи до розв’язування текстових задач у початковому курсі математики./ І.В. Шевчук, Г.К.Шевчук, вид.2-ге - Умань: ВПЦ «Візаві», 2017. - 176с.

 

Please publish modules in offcanvas position.