ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Усатюк Яна

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Науковий керівник: д. п. н., доцент Кучай О. В.

Розглянемо, як діють інтерактивні технології при вивченні математики у початковій школі.

«Робота в групах»

Інтерактивну частину уроку доцільно проводити у процесі роботи над задачами, опрацювання яких потребує застосування колективної творчості.

Пропонуємо об’єднати учнів у групи за певними ознаками (дні тижня, пори року, нотний ряд, кольори, назви квітів і т.п.) 

Це виглядатиме таким чином:

         «Понеділок»           «Вівторок»     «Середа»

       

 «Четвер»              «П’ятниця»       «Субота»

Всі групи отримують однакове завдання − розв’язати задачу по діях:

«Першого дня виставку відвідало 35 учнів, другого − на 12 учнів менше, ніж першого, а третього − стільки, скільки першого і другого дня разом. Скільки учнів відвідало виставку третього дня?»

Після завершення даної роботи кожна група отримує окреме завдання, пов’язане з перевіркою розв’язку задачі. Це може бути виконання тестових вправ, а також творчих завдань, записаних на великих аркушах паперу за допомогою різнокольорових маркерів. Виконання запропонованої роботи дає можливість перевірити наскільки міцно учні засвоїли алгоритм розв’язування задач і вміють застосовувати його в тестових завданнях і творчих роботах.

Наприклад:

Група «Понеділок»: 

Яка з даних схем підходить до міркування над опрацьованою задачею?

Група «Вівторок»:

Підкреслити вираз, який є розв’язком даної задачі:

35 + (35 − 12) =

35 − (35 − 12) =

35 + (35 + 12) = 

Група «Середа»:

Який схематичний вираз підходить до розв’язку даної задачі?

 

Група «Четвер»:

Підкреслити відповідь задачі:

24, 59, 58, 30, 42.

Група «П’ятниця»:

Підкресли правильну відповідь на запитання: «Скільки учнів пройшли виставку за три дні?»

20 учнів; 116 учнів; 119 учнів

Група «Субота»:

Підкреслити арифметичні дії, які використані при розв’язуванні задачі:

35 + 12 = 47 (уч.)

35 − 12 = 23 (уч.)

35 + 23 = 58 (днів)

35 + 23 = 58 (уч.)

На виконання даного виду робіт групам відводиться 5-7 хвилин. Кожна група повинна представити результати своєї роботи. Найдоцільніше це зробити у вигляді презентації: від кожної групи виходить представник із виконаним на аркуші паперу завданням. Він звітується про пророблену групою роботу.

Вчителю слід пам’ятати, що підбиття підсумків є найважливішою частиною інтерактивного уроку.

О. Пометун, Л. Пироженко у науково-методичному посібнику «Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання» розробили кілька варіантів оцінювання учнем власної участі в роботі малої групи. Для початкових класів найприємливішим є другий варіант, а саме:

Прізвище, ім’я 

Оцініть себе по кожному з визначених напрямків від 0 до 2 балів.

1. Ви брали активну участь у роботі групи __________

2. Ви вносили вдалі пропозиції, які врахувала група _______

3. Ви надавали підтримку іншим членам групи, заохочували їх до роботи _____________________________________________

4. Ви висунули цілком нову ідею (новий підхід до розв’язування), що сподобалось іншим ______________________

5. Ви вдало узагальнювали думки інших і просували роботу групи вперед _____________________________________________

6. Ви доповідали класу про результати групової роботи ____

Всього балів _________ [1].

Запропонований вид оцінювання учнем своїх досягнень дає можливість зважити рівень самооцінки учнів, його достовірність, не розбіжність з думкою колективу. Дані параметри самооцінки допомагають виявити активність і працездатність учнів на уроці, вміння мобілізувати себе на сприйняття і переробку інформації. Участь дітей у самооцінюванні дає змогу зважити: чи вміють вони здійснювати перевірку, самоперевірку, взаємоперевірку, давати самооцінку й об’єктивну оцінку знань товаришів, чи вміють обґрунтовувати свої думки щодо оцінювання.

Оцінююча шкала і самооцінка учнів допомагають виробити вміння працювати фронтально, індивідуально й у групах. Саме такі можливості розкриває використання інтерактивних технологій у навчальному процесі, а саме на уроках математики.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання / О. Пометун, Л. Пироженко – Наук.-метод. Посібник. – Київ. – А.С.К. – 175с.

 

Please publish modules in offcanvas position.