ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНОЇ ДОШКИ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Цопа Світлана,

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Науковий керівник: Веремієнко В. О.

Розвиток сьогоднішньої школи немислимо без все більш активного впровадження в усі сфери її діяльності найширшого спектра інформаційно-комунікаційних технологій. Процес інформатизації системи освіти – процес життєво необхідний і незворотний, як би до нього не ставилися працівники сьогоднішньої школи. І вчитель, який хоче підготувати адаптованого до умов сучасного світу і конкурентоспроможного випускника, повинен володіти інформаційно-комунікаційними технологіями в повній мірі.

Електронна дошка є цінним інструментом для навчання всього класу. Вона є візуальним ресурсом, що допомагає вчителям робити заняття більш пізнавальними, демонстративними та захопливими для учнів. Уроки з використанням інтерактивної дошки проходять у більш високому темпі, адже вся необхідна інформація подається з використанням широкого діапазону засобів візуалізації. Це картки, таблиці, схеми, діаграми, фотографії і відеоматеріали, які доступні для виведення на мультимедійних дошках. Як показала практика, уроки з використанням інтерактивної дошки роблять учнів більш зацікавленими та активними. Завдяки тому, що подані відомості є доступнішими і зрозумілішими, загальна атмосфера на уроці стає максимально сприятливою. Учні налаштовуються на роботу і зацікавлено стежать за тим, що демонструють їм мультимедійні дошки.

Використання інтерактивної дошки допомагає підвищити темп уроків. Адже коли вчитель проводить заняття з цим корисним пристроєм, у нього не виникає потреби чекати, коли вибраний учень напише завдання крейдою на дошці, що, до речі, забирає чимало навчального часу. Учителеві досить вивести на екран мультимедійної дошки заздалегідь підготовлений матеріал і присвятити весь урок тільки розв’язуванню поставлених завдань.

Електронна інтерактивна дошка дозволяє зберігати всі зроблені записи на комп’ютері і за потреби знов демонструвати їх.

Особистісно орієнтовані технології у процесі вивчення математики

1. Активізація уваги учнів вже на етапі написання теми уроку. Тема, написана на інтерактивній дошці, виглядає набагато привабливіше, ніж на звичайній крейдяний дошці.

2. Використання інтерактивної дошки (ІД) для пояснення нового матеріалу або для вирішення базових завдань.

3. Інтерактивну дошку зручно використовувати для вирішення завдань на побудову.

Демонстрація презентаційної техніки з колекцією інтерактивних засобів LAT 2.0 (Lesson Activity Toolkit)

Опис ресурсу:

Комплект представлених матеріалів передбачає допомогу у вирішенні цього завдання. Він включає в себе досить докладно і доступно написаний ілюстрований теоретичний матеріал, присвячений одному з аспектів використання інтерактивної дошки, і передбачає детальне знайомство з колекцією інтерактивних засобів вчителя LAT 2.0 (Lesson Activity Toolkit). Ця колекція – важлива складова однієї з найкращих і доброзичливих на сьогодні для вчителя програм - програми Smart Notebook 10. Колекцію можна скачати на сайті виробника і встановити на комп'ютері. Або використовувати можливість автоматичного оновлення колекцій, якщо Ваша дошка офіційно зареєстрована на все тому ж сайті виробника. Спробуємо розібратися, які об'єкти входять до колекції, для чого вони призначені, як їх редагувати і використовувати на уроці. В принципі всі елементи колекції (а їх цілих 714!) Розбиті по призначенню на 6 груп-розділів.

Отже, приступимо до огляду елементів колекції, які частіше використовую на уроці на рівні Назва – Призначення – Редагування. Переклад назви того чи іншого засобу – досить умовний.

ІС Image match (Відповідність зображень)

Дуже простий засіб. Є кілька картинок (від 2 до 5) і відповідну кількість текстових фрагментів (підписів до картинок). В процесі роботи потрібно правильно співвіднести підпису і картинки (переміщаючи підписи до потрібних картинок). 

ІС «Timeline reveal» (Тимчасова лінія)

Чудово підходить для організації всіляких моментів уроку. 

Уявіть, як багато різної інформації можна «заховати» на одній сторінці, щоб в процесі уроку її по черзі «порціями» відкривати! Процес редагування  нескладний, задаємо кількість міток (до 10), задаємо самі мітки в колонці Date, «прив'язуємо» до кожної мітки інформацію в колонці Description:

ІС Multiple choice (Множинний вибір)

Те, що ми називаємо тестом. У процесі редагування визначаємо кіль-кість питань тесту (від 1 до 10), потім вводимо текст кожного питання, до нього - чотири варіанти відповіді, позначених буквами A, B, C і D. Вказуємо, яка відповідь вірна. 

Висновок

Використовуючи в роботі інтерактивну дошку, я зіткнулася з низкою проблем. Як мені здається, найзначніша проблема, нехай і не пов'язана з роботою дошки – це брак часу для складання необхідної до уроку презентації. Ні для кого не секрет, що іноді на одну презентацію витрачається кілька днів. Звичайно, в таких випадках виручають презентації колег, але вони не завжди відповідають тим цілям, які поставив учитель.

При роботі з дошкою не можна забувати, що тільки діяльність учня формує у нього необхідні вміння. Робота в зошиті не повинна виключатися з форм роботи на уроці. Важливо розуміти, що використання тільки інтерактивної дошки не вирішить всіх навчальних проблем. І вчителі зовсім не зобов'язані працювати з нею постійно, на кожному уроці. Але використання її робить урок цікавим і динамічним.

 

Список використаних джерел

1. Розенфельд А.Б. Материалы Части VI Мастер-класса для начинающих пользователей интер-активной доски http://www.it-n.ru/communities.aspx?cat_no=114482&d_no=244613&ext=Attachment.aspx?Id=110518.

2. Данилова О.В. Мультимедія власноруч: текст, графіка, анімація, відео / О.

3. Кивлюк О. Аналіз наукових досліджень з проблематики пропедевтики інформатики в початковій школі//Інформатика та інформаційні технології в навчальних закладах. – 2006. – №6. – С.69-72.

 

 

Please publish modules in offcanvas position.