СПОСОБИ АКТИВІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ЗАСОБАМИ МУЛЬТИМЕДІА

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Орленко Аліна,

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Науковий керівник: Веремієнко В. О.

Сьогодні мультимедіа-технології - один із перспективних напрямів у інформатизації навчального процесу.

Мультимедіа   це система комплексної взаємодії візуальних і аудіоефектів під управлінням інтерактивного програмного забезпечення з використанням сучасних технічних і програмних засобів, які об’єднують текст, звук, графіку, фото, відео тощо в одному цифровому відтворенні.

Мультимедійний урок дає можливість комбінувати в одному занятті велику кількість завдань, залучати до активної роботи велику кількість учнів. Одним із найчастіше використовуваних засобів мультимедіа в навчальній діяльності учнів – є уроки із застосуванням мультимедійних презентацій. 

Презентація (англ. presentation – представлення) – це набір кольорових карток-слайдів спеціального формату до певної теми. На кожному слайді можна розмістити довільну текстову, графічну інформацію, відео-, аудіофрагменти, анімацію тощо.

Використання на уроках самостійно створених учителем мультимедійних

презентацій безумовно полегшує розуміння й сприйняття дітьми навчального матеріалу, сприяє його запам’ятовуванню, збільшує психологічну вірогідність формулювання учнями правильних висновків та узагальнень, скорочує час на вирішення навчальних проблем. До вчителя, який сам або з допомогою учнів створює презентації й ставлення інше – його сприймають як цілком сучасну людину, яка не відстає від вимог своєї доби.

Презентації можна «придумувати» й створювати разом з дітьми,

обов’язково враховуючи їхню думку. Загальновизнано, що дитина, яка зацікавлена змістом і формою навчального матеріалу, хоче його пізнати, засвоює потрібну інформацію набагато глибше й швидше за ту, яка стомилася позіхати від давно набридлих «стандартних» форм навчання.[1]

 Мультимедійні технології можуть бути використані як інформаційно

навчальний посібник. Ці посібники зручно використовувати в тих випадках, коли учень з якоїсь причини не встиг виконати завдання під час уроку або якщо він пропустив тему через хворобу. Учень може прийти в кабінет інформатики після уроків і доопрацювати матеріал. І навпаки, учні, які встигають за урок виконати всі запропоновані завдання, можуть, не чекаючи решти, переходити до наступного розділу теми або виконувати творче завдання з вивченої теми. Таким чином, завдяки індивідуальному режиму роботи кожний учень досягає позитивного результату.

Мультимедійний додаток дозволяє організувати таку роботу. Він має бути повним і містити матеріали з кількох суміжних тем. Це забезпечує можливість для самостійного вивчення розділів теми, а також для випереджувального навчання.

Під час організації самостійної роботи на уроці важливо передбачити додатковий матеріал для учнів, які успішно виконують завдання обов’язкового рівня. Наявність мультимедійного забезпечення дозволяє компенсувати недостатню лабораторну базу, завдяки можливості моделювати процеси та явища.[2]

Можна виокремити певні особливості мультимедіа, які сприяють удосконаленню навчального процесу у початковій школі. Такими особливостями є: інформаційна насиченість ресурсу (одночасне гармонійне інтегрування різних видів інформації – високоякісної графічної, звукової, фото і відеоінформації); органічне поєднання навчальної й ігрової складових мультимедіа; інтерактивність програмних засобів; наявність зручних засобів навігації по мультимедіа продукту; фіксація особистих досягнень школярів у процесі роботи.

Мультимедіа-тренажери – це навчально-тренувальні програмні продукти,

які орієнтовані на відпрацювання учнями певної вікової категорії умінь й придбання навичок з конкретної дисципліни. Відмінність сучасних тренажерів від традиційних полягає в можливості імітувати різні життєві й навчальні ситуації використовуючи технології мультимедіа.

Перевага використання мультимедіа-тренажерів у початковій ланці освіти

полягає в різноманітності варіантів ігрових навчальних завдань; привабливості, виразності форми подання матеріалу; наявності різних форм заохочення та наданні мультимедіа-ресурсом своєчасної допомоги. Використання в практиці початкового навчання мультимедійних тренажерів забезпечує діяльнісний підхід молодших школярів до засвоєння і закріплення знань. Крім того, використання мультимедіа-тренажерів дозволяє організовувати відтворення учнями знань, способів навчальних дій, оволодіння певними вміннями та опанування навичками в найбільш сприятливих для учнів молодшого шкільного віку умовах – ігрових.

Таким чином, знання вчителем початкової школи видів мультимедійних

технологій дозволяє педагогічно обґрунтовано використовувати потужні дидактичні можливості мультимедіа у початковій ланці освіти.[3] Включення інформаційних мультимедійних технологій робить процес навчання більш технологічним і більш результативним. Комп’ютер дозволяє робити уроки не схожими один на інші. Це відчуття постійної новизни сприяє розвитку в учнях інтересу до навчання. Використання мультимедіа на уроці через інтерактивність, що здатна структурувати та візуалізувати інформацію, підсилює мотивацію учнів, активізуючи їх пізнавальну діяльність, як на рівні свідомості, так і підсвідомості. 

 

Список використаних джерел

1. Бученко І. В. Комп’ютеризація навчання – свідчення професійної майстерності педагога. Інститут післядипломної педагогічної освіти. – К., 2007. 

2. Пищик О. В. Методика використання мультимедіа-технологій на уроці // Класному керівнику. Усе для роботи. — Х. : ВГ «Основа». — № 2 (50), 2013. ВГ "Основа".

3. Андрієвська В. М., Олефіренко Н. В. Мультимедійні технології у початковій ланці освіти. - Інформаційні технології і засоби навчання. - 2010. - №2 (16).

 

Please publish modules in offcanvas position.