ВИКОРИСТАННЯ ІНТЕРАКТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Власенко Тетяна

Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди

Науковий керівник: к. пед. н., доцент Красюк Л. В.

Для підвищення ефективності освітнього процесу необхідний пошук нових шляхів удосконалення системи фізичного виховання. Створення нових освітніх технологій пов'язане зі змістом навчального матеріалу – послідовністю засвоєння базових знань, вмінь і навичок, раціональними засобами засвоєння навчальної інформації, дидактичним спілкуванням учнів і вчителя.

Інтерактивні технології на сучасному етапі розвитку суспільства сприяють формуванню соціально успішної особистості. Це відбувається тому, що саме під час виконання інтерактивних вправ в учнів формуються вміння і навички, які являються кінцевим продуктом навчання. Як доводить досвід, просте прослуховування інформації, підготовленої вчителем, або пояснення демонстраційних дослідів, на жаль, їх не сформує. Лише через практичну діяльність можна досягти реального засвоєння. Інтерактивне навчання відбувається в активній взаємодії учнів у освітньому процесі, їх взаємонавчанні [1].

Для успішної діяльності при інтерактивному навчанні повинні здійснюватися дві основні функції: вирішення поставлених завдань (навчальних, поведінкових та інших); надання підтримки слухачам в ході спільної роботи.

Під час інтерактивного навчання учень стає не об'єктом, а суб'єктом навчання, він відчуває себе активним учасником подій і власної освіти та розвитку. Це формує у школярів внутрішню мотивацію до навчання та спонукає їх до саморозвитку та самоспостереження. У зв'язку з цим найефективніші уроки, побудовані за традиційною методикою із застосуванням елементів інтерактивного навчання. Організація інтерактивного навчання передбачає моделювання життєвих ситуацій, використання рольових ігор, спільне розв'язування проблеми на основі аналізу обставин та відповідної ситуації.

Під час інтерактивного навчання учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, приймати продумані рішення.

З практики можна сказати, що найбільш ефективними методами навчання на уроках з фізичної культури при використанні інтерактивних вправ вважаються:

· «мозковий штурм» або брейнсторм;

· обговорення великою групою («спрямована дискусія»);

· робота та виконання вправ у малих навчальних групах;

· рольова гра;

· дебати, дискусії;

· розгляд та аналіз конкретних життєвих ситуацій;

· виконання проєктів; перегляд і обговорення тематичних відеофільмів.

Особливістю інтерактивних уроків із фізичної культури є підготовка молоді до життя. Це вимагає активізації навчальних можливостей учнів, пов’язаних з їхнім життям і суспільним досвідом. У межах цих уроків учням надаються основні пізнавальні вміння, розвиваються їхні фізичні здібності і рухові навички, учні привчаються до самостійних занять фізичною культурою. У дітей формуються навички здорового способу життя, естетичні навички і зразки поведінки. Уроки мають захоплювати учнів, пробуджувати в них інтерес і мотивацію, навчати самостійного мислення та дій. Застосування інтерактивних технологій висуває певні вимоги до структури уроків, тому, як правило,їхня структура складається з п’яти елементів: створення мотивації; повідомлення завдань уроку та очікування навчальних результатів; надання необхідної інформації; інтерактивна вправа; підбиття підсумків, оцінювання результатів уроку [2].

На уроках фізичної культури ми використовували наступні інтерактивні вправи:

1. Інтерактивна гра «Шикуємося».

Мета: визначити організованість та злагодженість дій учасників команд, більш докладніше знайомство учасників один з одним.

1. Завдання для учнів кожної команди – вишикуватися за означеним ведучим критерієм (за кольором одягу, за датою народження, за номером квартири та інше).

Перемагає команда, яка швидше та із меншою кількістю помилок виконала завдання.

2. Інтерактивна гра «Весела розминка».

Мета: сприяти розвитку організованості, координації рухів учасників команди, збагачення їхнього рухового досвіду

1. За жеребкуванням капітани визначають вид рухів, яким треба наслідувати, а саме: рухи клоуна; робота; мавпи; тощо.

Завдання для учнів кожної команди:

· скласти та виконати за капітаном комплекс загальнорозвиваючих вправ у русі за жеребкуванням (рухи клоуна, робота, мавпи тощо).

· асистенти оцінюють якість виконання комплексу, враховуючі схожість та послідовність виконання комплексу. За кожну правильно виконану вправу – зірочка.

3. Інтерактивна гра «Склади інструкцію».

Мета:  Розширення знань учнів про погляди на проблему попередження травмування під час виконання ігрових вправ спортивної спрямованості.

• Кожен учасник команди отримує картку із ½ правила поведінки на уроках спортивних ігор.

 Завдання: знайти свою половину правила.

4. Інтерактивна гра: «Знайди свою половину».

Мета:  Розширення знань учнів про погляди на проблему здоров’я.

1. Знайти партнера за ½ вислову про здоров’я та його складові.

2. Скласти ½ вислову один до одного, утворити прислів’я та розподілитися за тематичними модулями «Філософія здоров’я», «Їжа в ім’я здоров’я», «Рух в ім’я здоров’я», «Граматика».

3. Вишикуватися в колону по 1.  Із предметом на голові віднести до протоколу певного тематичного модулю свою частину вислову.

Отже, застосування інтерактивних технологій на уроках фізичної культури дозволяє підвищувати зацікавленість дітей, мотивацію до навчальної діяльності, сприяє засвоєнню теоретичного матеріалу, спонукає до самостійної діяльності в позаурочний час, виховує активну життєву позицію, почуття колективізму, взаємодопомоги, відповідальності, естетичні смаки, привчає до ведення здорового способу життя.

 

Список використаних джерел

1. Аксьонова О. Інтерактивні форми діяльності учнів на уроках фізичної культури  Молода спортивна наука України : зб. наук. пр. з галузі фіз. к-ри та спорту. Вип. 11. Львів : НВФ «Українські технології», 2007. T. 1. C.4–16.

2. https://malachovblog.wordpress.com/2017/03/24/ 

 

 

 

Please publish modules in offcanvas position.