ОСОБЛИВОСТІ КОМПЕТЕНТНІСНО-ОРІЄНТОВНОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Соколова Ольга

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Науковий керівник: викладач-стажист Байдюк Л. М

На сьогодні впровадження компетентності є одним із важливим змістом у початковій школі. Кожен навчальний заклад повинен сприяти на розвиток культури, формувати в дітях компетентний підхід. Адже сучасне суспільство вимагає виховання самостійних, відповідальних громадян, які можуть знаходити правильні рішення у навчальних, життєвих та професійних ситуаціях.

Основні компетентності, які потрібно сформувати в учнів яких потребує життя: соціальні (навички роботи в групі); інформаційні (уміння самостійно здобувати інформацію); полікультурні; комунікативні (вдосконалення спілкування в групі); компетентності саморозвитку та самоосвіти; здоров’я збережувальні (уміння дотримуватися принципів здорового способу життя) [1].

Щоб активізувати діяльність учнів на уроках іноземної мови, активно впроваджують:

  • Особистісно-орієнтоване спілкування (особистий контакт з учнем, повага до особистості учня, створення відчуття душевного комфорту, заміна «залізної» дисципліни діловою співпрацею);
  • Збагачення змісту навчання емоційним, особистісно-значущим матеріалом; педагогічна підтримка, оцінювання;
  • Діалог між учнями, учнями і вчителем як домінуюча форма навчального спілкування;
  • Залучення учнів до стимулювання самооцінки, самопізнання й самовдосконалення в різних видах діяльності;
  • Багатоваріантність, гнучкість форм організації різних видів діяльності: індивідуальна, парна, групова, колективна;
  • Створення позитивної емоційної атмосфери [1].

Процес компетентнісно-орієнтовного навчання іноземної мови учнів початкової школи організовується поетапно: від рецептивно-репродуктивної до продуктивної діяльності. Це зумовлюється віковим особливостям їхнього інтелектуального розвитку, але не досить якісно розвинені можливості мислення та пам’яті [5].

Учні опановують іноземною мовою в усній і писемній формі, засвоюють інформацію з різних сфер життєдіяльності чужомовних країн, порівнюють її з життям своєї країни (міжкультурна компетентність), роблять певні узагальнення і висновки, виконують навчальні дії, спрямовані на формування ключової компетентності учнів початкової школи вміння вчитися [2].

Для забезпечення ключової компетенції в учнів необхідно сформувати готовність до спілкування з іншими людьми. В процесі навчання англійської мови школярі опановують: 1) різними видами мовленнєвої діяльності (аудіювання. говоріння, читання, письмо); 2) мовою як засобом спілкування [3].

Навчальна діяльність є головною для школярів і, якщо у ній вони не відчувають себе обізнаними, їх особистісний розвиток суттєво спотворюється. Адже компетентність розвивається і проявляється лише у процесі навчальної і пізнавальної діяльності [4].

Отже, завданням початкової школи – сформувати у школярах обізнаність. Вона полягає у здібностях, якостях володіння знань, які необхідні для виконання поставленого завдання, бажання і здатність до самостійного навчання, прагнути до самореалізації, розвивати позитивне мислення, відповідальність. Одним із найважливішим фактором у запровадженні компетентного підходу в іноземній мові є готовність вчителя до реалізації поставленої мети. Таким чином, формування компетентностей учнів є необхідною частиною впровадження творчого підходу.

Список використаних джерел:

  1. Формування ключових компетентностей на уроках іноземної мови шляхом впровадження технологій особистісно зорієнтованого навчання: веб-сайт.URL: http://taniademchuk.blogspot.com/p/blog-page_85.html
  2. Редько В. Г. Лінгводидактичні засади навчання іноземної мови учнів початкової школи : науково-методичний посібник / В. Г. Редько. – К. : Генеза, 2006. – 136 с.
  3. Байбара Т М. Компетентнісннй підхід в початковій освіті: теоретичні засади / Т. М Байбара //Початкова школа. – 2010. – №8.
  4. Молодший і середній вік шкільний вік: Особливості компентнісного розвитку. Секція «Педагогічна психологія»: веб-сайт.URL:http://www.rusnauka.com/33_DWS_2010/33_DWS_2010/Psihologia/74553.doc.htm (дата звернення: 01.04.2020)
  5. Редько В. Компетентнісне спрямувння процесу навчання іноземних мов учнів 1-4 класів – виклики нової української школи.т : веб-сайт.URL: https://lib.iitta.gov.ua/pdf (дата звернення: 08.04.2020)

 

Please publish modules in offcanvas position.