ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Слюсар Каріна

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Науковий керівник: викладач-стажист Байдюк Л. М.

Термін «інновація» означає оновлення процесу навчання, який спирається, головним чином, на внутрішні фактори. Запозичення цього терміна пов’язане з бажанням виділити мотиваційний бік навчання, відмежуватися від чергових «переможних методик», які за короткий час повинні дати максимальний ефект незалежно від особливостей класу та окремих учнів, їхніх бажань, здібностей тощо.

Поняття «технологія» виникло у світовій педагогіці також як протиставлення існуючому поняттю «метод». Недолік методу полягає в його негнучкості та статистичності. Широкого поширення термін «технологія» («технологія в освіті») набув у 40-х рр. і був пов’язаний із застосуванням нових аудіовізуальних засобів навчання. У 60-х рр. поняття «технологія освіти» розглядалося під кутом зору програмного навчання і використання обчислювальної техніки у навчанні [4].

При використанні інноваційних технологій на уроках англійської мови вчитель має виконати такі завдання:

  • Розвивати мовленнєву культуру, творчі здібності, критичне мислення;
  • Формувати в учнів стійку мотивацію до вивчення англійської мови;
  • Формувати практичні уміння і навички в усіх видах мовленнєвої діяльності;
  • Формувати мовленнєву компетенцію.

Чеський педагог-гуманіст, письменник Ян Амос Коменський говорив: «Школу можна вдосконалювати тільки вдосконалюючи кваліфікацію вчителів» [5].

Використання іноваційних технології на уроках іноземної мови має свої переваги:

  • Активізує мислення;
  • Мотивує навчання;
  • Підвищує якість знань;
  • Сприяє розвитку розумових здібностей;
  • Заохочує до самовираження учнів;
  • Розширює можливості пред’явлення навчальної інформації;
  • Підвищує інтерес до навчання;
  • Орієнтує в інформаційному просторі.

Що взагалі таке інтерактивне навчання? Інтерактивне навчання – навчання основане на діалогічному мовленні в ході якого здійснюється взаємодія вчителя і учня [2]. 

Існують різні види інтерактиного навчання, а саме:

  • Кооперативне навчання (робота в парах, акваріум, змінювальні трійки);
  • Колективно-групове навчання (мікрофон, незакінчені речення, мозаїка, вирішення проблем, мозковий штурм);
  • Ситуативне моделювання (ділові ігри, рольові змагання);
  • Опрацювання дискуційних питань (метод прес, займи позицію);
  • Дослідницькі технології (прес-конференція, коло ідей, репортаж).

Якщо впровадити елементи інтерактивних методів, то це дозволяє залучити кожного учня до активно-пізнавальної діяльності; спонукати до пошуку нових ідей, використовуючи для цього різні джерела інформації та організовувати співпрацю вчителя та учнів у вирішенні проблемних питань.

Для ефективнішого досягнення розвиваючих цілей, підтримки мотивації учнів на уроках англійської мови використовують елементи здоров’язберігаючих технологій. Наприклад, музичний супровід уроку стимулює роботу мозку, підвищує засвоєння матеріалу та сприяє естетичному вихованню. Гра – одна з найважливіших форм релаксації. Вона сприяє відпочинку, викликає позитивні емоції, легкість і задоволення. 

На мою думку, при використанні ігрового матеріалу в учні сприяють досягненню високої результативності на уроках та пробуджує інтерес до навчання англійської мови. Тому потрібно інноваційні технології поєднувати з ігровим матеріалом для високої результативності.

Отже, при застосуванні засобів новітніх технологій ефект можна досягти та при застосуванні гуманістичного підходу до навчання вчителем.

Методи, які мають гуманістичний підхід допомагають вчителю розкрити творчий потенціал учневі, сприяють їх розвитку та вдосконаленню під час навчального процесу.

Вивчення іноземної мови потребує напруженої розумової роботи дитини та її власної активної участі в процесі. Цей результат можна досягти тільки при активному використанні інноваційних технологій.

Список використаних джерел:

  1. Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання. – К., 2004. – 192 с.
  2. Дячківська І. М. Інноваційні педагогічні технології. / І. М. Дячківська. – К: Академвидав, 2004. – С. 9–23.
  3. Черней С. Інноваційні засоби навчання як об’єкт проектно-методологічної роботи в педагогіці // Педагогічні інновації: ідеї, реалії, перспективи: Збірник наукових праць / Ред. кол. Л. І. Даниленко та ін. – К. : Логос, 2000. – С. 195–199.
  4. Химинець В. В., Кірик М. Ю. Інновації в початковій школі. – Ужгород, 2008. – 342 с.
  5. Шевченко Е. Б. Використання інтерактивних технологій для розвитку пізнавального інтересу на уроках англійської мови. \\ журнал «Англійська мова та література». – 2005 – № 24

 

Please publish modules in offcanvas position.