ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ФОРМ І МЕТОДІВ НАВЧАННЯ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Бєляєва Діана

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини 

Науковий керівник: викладач-стажист Байдюк Л. М.

Актуальність дослідження обумовлена тим, що українське суспільство на сучасному етапі розвитку має особливо гостру потребу в самостійних, творчих особистостях, що усвідомлюють свою суб’єктність. Нові завдання шкільної освіти в Україні, що спрямовані на гуманізацію та демократизацію всього навчального процесу в школі, визначають нові пріоритети навчання і виховання, потребують формування ініціативної особистості, здатної до раціональної творчої праці. 

На сучасному етапі розвитку освіти є різноманітні освітні технології, які допомагають вчителю раціонально побудувати процес навчання і досягти вищих результатів педагогічної діяльності [1, с. 157–185].

Впровадження різних інноваційних методів, у системі початкової освіти є особливо актуальним, за такими напрямами:

  • демократизація навчального процесу.
  • забезпечення автономії учнів у навчанні.
  • суттєва зміна ролі вчителя у навчальному процесі.
  • впровадження так званого кооперативного навчання.
  • індивідуалізація навчального процесу.
  • інформатизації навчального процесу.
  • інтенсифікація навчального процесу та максимальна активізація студентів у ньому.
  • використання проблемного підходу до навчання

Одним з таких методів є «Самостійна діяльність учнів», вона є дуже поширеною в початкових класах, так як можна залучати дітей як в групову діяльність, так і в індивідуальну. Цей метод включає в себе певну дію яку діти проводять, для виконання тих чи інших завдань поставлених вчителем.

Зазвичай це може бути від звичайної вправи і до перегляду будь-яких документів, рівня початкових класів, тобто: заява, анкета, протокол. Саме після вирішення проблеми, вчитель зможе дати точну відповідь стосовно підготовки учнів та результату про виконану роботу [2].

Даний метод передбачає гуманізацію, демократизацію та реалізацію впровадження індивідуалізації навчального процесу; сприяє інтелектуальному розвитку учнів; виробленню дослідницьких, творчих, пізнавальних навичок; критичного мислення.

Здебільшого на результат діяльності учнів впливає безпосередньо вчитель, якщо кожен урок буде відбуватися з використанням різноманітних методів, засобів та технологій навчання, це покращить сприйняття матеріалу.

Зараз вже є вдосталь педагогічних технологій, які не можна ігнорувати при проведенні уроку. 

Один з найпоширеніших – це ігрові технології . Дидактичні системи використання різноманітних ігор, під час виконання яких формуються вміння виконувати завдання на основі компромісного вибору (театралізовані, ділові та рольові ігри, імітаційні вправи, індивідуальний тренінг; розв’язання практичних ситуацій і задач, комп’ютерні програми тощо) [3, с. 297–305].

Не можна забувати й про структурно-логічні технології. Поетапна організація системи навчання, що забезпечує логічну послідовність формування та розв’язання дидактичних задач на основі відбору їх змісту, форм, методів і засобів навчання на кожному етапі з урахуванням поетапної діагностики результатів.

Інтеграційні технології: дидактичні системи, що забезпечують інтеграцію міжпредметних знань і вмінь, різноманітних видів діяльності на рівні інтегрованих курсів, навчальних тем, уроків, навчальних днів.

Тренінгові технології: система діяльності для відпрацювання певних алгоритмів виконання певних типових практичних завдань, у т. ч. за допомогою комп’ютера (психологічні тренінги інтелектуального розвитку, спілкування, вирішення управлінських завдань) [4, с. 457–485].

В сучасному світі вже всі стали використовувати, інформаційно-комп’ютерні технології. Це технології, що реалізують у дидактичних системах комп’ютерного навчання на основі діалогу «людина - машина» за допомогою різноманітних навчальних програм (тренінгових, контролюючих, інформаційних тощо). 

У початковій школі доцільно поєднувати інноваційні з традиційними методами, форми та методики навчання молодших школярів, спрямовані на творчий розвиток особистості, зберігаючи при цьому безцінний скарб людини – здоров’я.

Можна навести ще безліч прикладів, що стосується питання «Використання інноваційних форм і методів навчання в початкових класах», проте, у висновку можна сказати лише те, що кожна дитина – це особистість, яку ми вчителі повинні доглядати від самого дитинства, аби не впустити найменші дрібниці.

Найголовніше питання яке постає перед вчителем на кожному уроці, це «Як зацікавити дитину?». Якщо ми знайдемо цей підхід, то успіх в навчанні буде феноменальним, і в результаті отримаємо гарні результати, на які буде приємно подивитись. Тому запорука успіху лежить в руках вчителя і учня, при гарній взаємодії – буде гарний результат. 

Список використаних джерел:

  1. Падалка О. С., Нісімчук А. М., Смолюк І. О., Шпак О. Т. Педагогічні технології. – Київ, 2005. – 252 с.
  2. Педагогічні інновації у сучасній школі / За ред. І. Г. Ермакова. – Київ, 1994. – 88 с.
  3. Химинець В. В. Інноваційна освітня діяльність. – Ужгород, 2007. – 362 с.
  4. Перспективні освітні технології / За ред. Г. С. Сизоненко. – Київ, 2000. – 560 с.

 

Please publish modules in offcanvas position.