НАВЧАЛЬНА СТУДІЯ «ЦИФРОВІ ТЕХНОЛОГІЇ У РОБОТІ ЕКОНОМІСТА» ЯК ЗАСІБ НЕПЕРЕРВНОЇ ОСВІТИ У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ ЕКОНОМІЧНОГО ПРОФІЛЮ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Вікторія Балюк,

здобувачка кафедри педагогічної майстерності та менеджменту імені І. А. Зязюна 

Полтавський національний педагогічний університет  імені В. Г. Короленка,

Україна

Сучасний стан ринку інформаційних послуг (опрацювання, передавання та зберігання великих обсягів даних) зумовлює суттєві структурні зміни в професійній підготовці майбутніх фахівців економічного профілю, появу нових вимог до викладачів, нових моделей управління освітнім процесом, інтенсифікує інтеграційні процеси у застосуванні нових освітніх технологій. Освіта в умовах інформаційного суспільства набула ознак глобального ресурсу, тому для підвищення її якості необхідно створювати сучасні електронні освітні ресурси, упроваджувати нові курси, спрямовані на освіту упродовж усього життя. 

Нині тривають наукові дискусії щодо формування суспільства знань, упровадження парадигми неперервної освіти, розвитку інформаційно-комунікаційних навичок фахівців. У контексті досліджуваної нами проблеми, це спонукає до усвідомлення потреби формування нової культури – «культури неперервного навчання», яку О. Безлюдний та О. Кірдан визначають як «усвідомлену неперервну цілеспрямовану освітню діяльність особистості, що включає інтеграцію професійної (формальної) освіти і самоосвітньої діяльності, та забезпечує особистісний і професійний розвиток, сприяє набуттю нових знань, умінь, навичок, компетентностей» [1].

У нашому розумінні неперервна освіта у підготовці фахівців економічного профілю реалізується шляхом: формування потреби та здатності особистості до самонавчання; оптимізації системи навчання студентів; створення інтегрованих навчальних курсів; формування і розвитку навчально-методичних комплексів для підготовки фахівців економічного профілю; розвитку та запровадження дистанційної освіти; забезпечення доступності й відкритості системи професійної підготовки студентів з урахуванням цифровізації освіти.

Для вирішення окреслених завдань нами розроблено та упроваджено навчальну студію «Цифрові технології у роботі економіста» (рис. 1). Її зміст відображає логічний ланцюжок: «основи інформаційно-комунікаційних технологій – системи обробки економічної інформації – інформаційні системи в галузях економіки – моделювання економічних систем і процесів»; електронні освітні ресурси – електронний навчальний контент «ІТ-освіта», електронні посібники, дистанційні курси для вивчення дисциплін «Економічна кібернетика», «Економіко-математичні методи й моделі», «Моделювання економіки», «Моделювання економічної динаміки», «Моделювання управління в соціально-економічних системах», віртуальні класи, віртуальні дошки.

 

Рис. 1. Сайт навчальної студії «Цифрові технології у роботі економіста»

 

Сайт навчальної студії «Цифрові технології у роботі економіста» є прикладом електронного навчально-методичного комплексу для опанування змістом її модулів «Основи інформаційно-комунікаційних технологій», «Системи обробки економічної інформації», «Інформаційні системи в галузях економіки», «Моделювання економічних систем і процесів» у дистанційному режимі. Також сторінки сайту містять контент для більш глибокого вивчення сучасних цифрових технологій, які актуальні та широко використовувані у роботі економіста.

Упровадження навчальної студії «Цифрові технології у роботі економіста» як додаткового спеціалізованого курсу, реалізує 3 важливі змістові компоненти неперервної освіти, на яких наголошує В. Шатун: навчання грамотності в широкому сенсі, включаючи комп’ютерну, функціональну; професійне навчання, що включає професійну підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації; загальнокультурну додаткову освіту, не пов’язану із трудовою діяльністю [2].

Варто відмітити, що доступ до сайту є відкритим для усіх бажаючих, і його контентом можуть скористатися не лише студенти, які нині навчаються, але й випускники. Адже працюючи за фахом, вони можуть поповнювати знання, займатися самоосвітою і бути в тренді сучасних цифрових технологій для економістів. 

Отже, проблема неперервності фахового становлення професійних кадрів економічного профілю, які працюватимуть в галузях економіки, може розглядатися на основі перспективи нарощування повноти об’єму професійної культури, інформаційно-комунікаційної компетентності та культури неперервного навчання на суб’єктному рівні, а також через формування інформативно-змістового простору професійного зростання. 

Список використаних джерел

1. Безлюдний О., Кірдан О. Соціальне замовлення на професійну підготовку майбутніх економістів у системі неперервної освіти. Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. 2019. Вип. 3. С. 6-12.

2. Шатун В. Т. Концепція навчання впродовж життя як визначальний елемент стратегії Європейського Союзу щодо формування конкурентоспроможного суспільства. Наукові праці Чорноморського державного університету імені Петра Могили комплексу "Києво-Могилянська академія". Серія : Державне управління. 2016. Т. 281, Вип. 269. С. 118-122.

 

Please publish modules in offcanvas position.