ВИКОРИСТАННЯ ІНСТРУМЕНТІВ GOOGLE CLASSROOM ДЛЯ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАННЯ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Буток Ольга

Київський університет імені Бориса Грінченка, Педагогічний інститут

Науковий керівник: к. п. н., старший викладач Шкуренко О. В.

Анотація: Реалізація нового Державного стандарту початкової загальної освіти, нові вимоги до формування ключових та предметних компетентностей школярів, а також нові потреби і пов’язані з епідеміологічною ситуацією в світі та довготривалим карантином вимагають від педагогів сучасного підходу до навчального процесу та освоєння інноваційних навчальних технологій. Педагоги опинились перед широким вибором інструментів для організації навчання. Одним із таких інструментів є додаток Google Classroom.

Мета статті: Розглянути основні особливості використання додатку Google Classroom для організації навчання у початковій школі.

Ключові слова: Google Classroom, додатки Google.

Аналіз досліджень і публікацій. Н. Остапчук та Н. Полюхович література у статті «Використання Google classroom для організації уроків інформатики: структура віртуального класу»[1] розкривають особливості додатка Google classroom при розробці та організації уроків інформатики. Вони розробили структуру віртуального класу для навчання інформатики в Google classroom на прикладі власного досвіду впровадження.

Виклад основного матеріалу.

Google classroom – освітній інструмент, який запрацював у тестовому режимі у травні 2014 року. Він був створений компанією Google для навчальних закладів з метою спрощення створення та поширення завдань. Але на той час працювати з цим сервісом могли тільки деякі учасники програми Google G Suite for Education. У березні 2017 року компанія Google надала доступ кожному користувачу Google, вже в квітні кожен з користувачів Google міг створити свій власний клас та викладати в ньому. В серпні 2018 року компанія Google оновила віртуальний клас та додала розділи класної роботи, удосконалила оцінювання і можливість організації навчального матеріалу за темами.

Google Classroom об’єднує в собі: Google Drive для створення і обміну завданнями, Google Docs, Sheets and Slides, Gmail для спілкування і Google Calendar для розкладу. Також є можливість прикріпляти до завдань фото, посилання на інші освітні ресурси та мати оффлайн доступ до інформації. Учитель може відстежувати прогрес кожного учня.

Основні особливості Google Classroom: 

  1. Безкоштовність та легкість у використанні.
  2. Доступність зі смартфонів, планшетів.
  3. Інтеграція з Google Диском, Google Документами, Google Календарем, Google Формами і Gmail-поштою. 
  4. Налаштування класів. Для кожного класу створюється свій код.
  5. Зручний перегляд завдань на головному екрані Google Classroom. 
  6. Для незрячих та людей з вадами зору передбачені програми голосового читання усього контенту Google Classroom.

Впровадження Google Classroom в освітню роботу з учнями початкових класів має свої особливості, пов’язані з віком дітей, їхніми психологічними можливостями та рівнем організації:

  • змішане та дистанційне навчання в початковій школі не можливе без спілкування з батьками, адже вимагає допомоги і контролю з їхнього боку;
  • дітям складно самостійно сісти і працювати над завданнями;
  • підготовка до уроків займає більше часу (особливо на початкових етапах роботи з додатками);
  • дітям початкових класів потрібна мотивація та підтримка з боку вчителя, батьків та однолітків;
  • файли уроку, крім аудіо- чи відеоматеріалів мають містити текстову інформацію для батьків, методичні вказівки для опрацювання матеріалу (учні першого класу  ще не оволоділи навичками читання та письма на достатньому рівні).

У своїй діяльності ми досліджували інструменти Google Classroom у роботі з 1-м класом. Підводячи підсумки роботи, можна відзначити, що учням цікаво працювати в Google Classroom і вони з задоволенням виконують завдання. Але не можна сказати, що для них це дуже легко, зважаючи їх вік, рівень володіння технічними засобами та наявними пізнавальними можливостями. Така робота якісно можлива лише у партнерстві з батьками. Учням перших класів необхідна посильна допомога батьків та вчителя для правильного розуміння та виконання завдань. Не зайвими також є інструкції вчителя до завдань, зняті короткими відеороликами. Безперечним плюсом під час роботи з Google Classroom  є класифікація завдань та можливість в будь-який час повернутись до попереднього завдання чи ще раз переглянути навчальне відео.

Висновки. Завдяки додатку Google Classroom вчителі мають змогу створювати і перевіряти завдання в електронній формі, ставити оцінки, додавати свої коментарі. На головному екрані відображаються усі опубліковані завдання. Завдання автоматично систематизуються в структуру папок і документів на Диску. З допомогою Google Classroom можна ефективно організовувати як змішане так і дистанційне навчання з учнями початкових класів.

Отже, Google Classroom – сучасний освітній інструмент, який дозволяє легко та швидко організовувати заняття і ефективно спілкуватися з учнями.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Остапчук Н., Полюхович Н. Використання Google Classroom для організації уроків інформатики: структура віртуального класу / Нова педагогічна думка 2020. No 1 (101) / Сучасні освітні технології / Електронний ресурс / Режим доступу: http:http://npd.roippo.org.ua/index.php/NPD/article/view/108/102 (Дата звернення: 30.07.2020)
  2. Гриценко В., Юстик І. Використання сервісу Google Classroom для управління освітніми процесами /Last Updated: 06 October 2015/ Portal of scientific conferences Volodymyr Vynnychenko Central Ukrainian State Pedagogical University/ Електронний ресурс/ Режим доступу: https://www.cuspu.edu.ua/en/2014-rik/suchasni-tendentsii-navchannia-fizyky-u-zahalnoosvitnii-ta-vyshchii-shkoli/sektsiia-4/3930-vykorystannya-servisu-google-classroom-dlya-upravlinnya-osvitnimy-protsesamy (Дата звернення:19.08.2020)
  3. Google for Education. Google Клас: менше писанини, більше навчання: [Електронний ресурс]./Режим доступу: https://www.google.com/edu/products/productivity-tools/classroom/ (Дата звернення:21.08.2020)
  4. Ішова В. О. Організація дистанційного навчання через додаток Google Classroom в початковій школі/Обласна науково-практична Інтернет-конференція / Електронний ресурс/ Режим доступу: http://timso.koippo.kr.ua/hmura14/ishova-viktoriya-oleksandrivna-orhanizatsiya-dystantsijnoho-navchannya-cherez-dodatok-classroom-v-pochatkovij-shkoli/ (Дата звернення:06.08.2020)

 

Please publish modules in offcanvas position.