ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ІНТЕРАКТИВНОСТІ НА УРОКАХ У ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ В УМОВАХ ДИСТАНТУ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Заика Вікторія 

Вінницький державний педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського

Науковий керівник:к. п. н., доцент Більська О. В.

Якісна освіта – основа прогресу та сталого розвитку будь-якої держави. Одним з факторів, які підвищують якість процесу навчання, є застосування інтерактивних методів навчання. На жаль, забезпечити інтерактивність навчального процесу можливо не завжди. Життя регулярно висуває нові вимоги до рівня підготовки вчителя, кожен навчальний день обертається викликом не лише для вчителя-фахівця, але і вчителя-особистості. Тому вчителям доводиться відшукувати такі технології в навчанні, які відповідали б новим світовим стандартам освіти, забезпечували б підготовку майбутнього покоління на найвищому освітньому рівні, виходячи з умов сьогодення та вимог майбутнього. Усі ці фактори спонукають освітян усього світу переосмислювати та перебудовувати зміст навчання. Сучасне освітнє середовище вимагає від учителів відходити від усталених форм і методів у роботі з дітьми, готовності сприймати новітній педагогічний досвід, технології, медійні форми і методи [1]. 

Одним із сучасних викликів освітянській спільноті стала всесвітня пандемія COVID-19, яка змусила прискорити впровадження змішаного навчання, практики дистанційного навчання в українську початкову школу [2]. Труднощі, з якими стикнулися вчителі, спонукали до пошуку нових, нетрадиційних методів організації навчання в дистантному форматі. В нагоді стали новітні технології. У статті представлено наш досвід використання онлайн-ресурсів, які дозволили урізноманітнити навчання та зробити його більш інтерактивним та творчим. Представимо деякі ресурси, які ми використовували під час педагогічної практики. 

Ресурс Padlet (https://padlet.com/) допомагає учням початкової школи разом з учителем та самостійно у групах створювати навчальні дошки, документи і веб-сторінки, які цікаво читати і вдосконалювати разом. Учні можуть самі обирати стиль свого витвору, запрошувати однокласників коментувати, редагувати та виправляти в режимі реального часу. Фото, текст, посилання, відео та музика дозволяють учням творчо оформлювати власний продукт та вчитися спілкуватися в онлайн-середовищі.

Kahoot! (https://kahoot.com/) – навчальна платформа для проведення вікторин, створення тестів і освітніх ігор. Великою перевагою Kahoot перед іншими ресурсами є те, що він може бути використаний для змагальних групових ігор. Для цього на платформі є два режими – Challenge і Host live. Ми використовували Challenge, який дає можливість грати класом в режимі реального часу - це гарна альтернатива тестуванню. Питання демонструються на екрані хоста, а учні під’єднуються і відповідають кожен у своєму смартфоні. В кінці гри учнів розподіляють на подіумі (1-3 місце) з феєрверками і оплесками. Учні можуть самі для себе обирати смішні ніки, що робить процес гри не тільки захопливим, але й веселим.

Buncee (https://app.edu.buncee.com/) – це додаток для створення презентацій, які сприяють розвитку критичного мислення, навичок спілкування, співпраці і творчості. Buncee включає в себе понад 10 тисяч графічних зображень, які роблять навчання більш захоплюючим. У Buncee є можливість записувати аудіо і відео, а також інтегруватися з YouTube, та іншими ресурсами.

Go Noodle (https://www.gonoodle.com/) дозволяє гейміфікувати фізичні вправи, спонукаючи учнів залишати свої робочі місця і дозволяючи їм бути енергійними і активними. На платформі представлені сотні відеороликів, призначених для того, щоб змусити дітей рухатися.

Explain Everything (https://explaineverything.com/) – спільна інтерактивна онлайн-дошка. Цей сервіс з простим у використанні дизайном допомагає створювати інтерактивні дошки для спільної роботи в реальному часі, а також дозволяє використовувати анімацію, звук, коментарі.

Звісно, це лише незначна частина інтерактивних ресурсів Мережі. Проте, навіть вони можуть збагатити і покращити навчальний процес у початковій школі, зробити захопливими як онлайн-уроки, так і уроки у звичайних класах. А ще при використанні зазначених ресурсів вчитель може якнайкраще проявити свій творчий потенціал. Впровадження інтерактивної технології є нелегкою справою навіть для досвідчених педагогів і тому, потребує відповідної підготовки.  Проте учитель, який хоче розкрити власні здібності, дитячі таланти, навчити учнів вчитися, знаходити суть, безперечно, буде вдосконалювати свою методику та самого себе. 

Важливим для вчителя залишається врахування традиційних принципів дидактики, можливість керуватись ними у процесі вибору цілей, змісту, методів, форм, засобів навчання. Проте, сучасні підходи, інноваційні технології, цифрові та мережеві, повинні збагатити традиційні підходи до проектування та організації освітнього процесу. Таким чином, оптимальне поєднання різних методів навчання – шлях до досягнення цілей якісної освіти. Звідси постійна необхідність вдосконалення методів, форм і засобів навчання творчо, гнучко, нестандартно.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Гриневич Л. Освіта після пандемії. Частина 1. Уроки, можливості, прогнози [Електронний ресурс] / Лілія Гриневич // Нова українська школа. – 2020. – Режим доступу до ресурсу: https://nus.org.ua/view/osvita-pislya-pandemiyi-chastyna-1-uroky-mozhlyvosti-prognozy.
  2. Лиховид І. Пандемія та освіта [Електронний ресурс] / Інна Лиховид // День. – 2020. – Режим доступу до ресурсу: https://day.kyiv.ua/uk/article/den-ukrayiny/pandemiya-ta-osvita.

Please publish modules in offcanvas position.