ВИКОРИСТАННЯ GOOGLE-СЕРВІСІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Литвин Альона 

Київський університет імені Бориса Грінченка

Науковий керівник: к. п. н., доцент Бондаренко Г. Л.

Актуальність проблеми дослідження. В даний час  в освітній процес початкової освіти широко увійшли різноманітні Web-сервіси. Використання Web-сервісів  стало нагальною потребою для педагогів, які прагнуть оптимізувати процес навчання, зробити його більш ефективним і цілеспрямованим. Серед різноманітних Web-сервісів особлива роль належить такому виду, як Google-сервіси.

Найбільш поширеною системою Google-сервісів, що застосовується в освітньому процесі, є служба G Suite for Education (донедавна відома як Google Apps) [4]. G Suite for Education – це набір стандартних хмарних (тобто розміщених на серверах компанії Google) додатків для планування спільної діяльності, колективної роботи і спілкування, публікації матеріалів, хостингу відеоматеріалів та багатьох інших інструментів,  що доступний в домені .edu [2].

G Suite for Education містить дві категорії сервісів [2]:

  1. Основні сервіси: Gmail, Google Calendar, Google Cloud Search, Google Drive, Google Docs,  Google Sheets, Google Slides, Google Forms, Google Sites , Google Hangouts, Google Talk, Hangouts Meet, Google Keep, Google Сейф.
  2. Додаткові сервіси: YouTube, Google Maps, Blogger, Google Earth, Google Scholar, Google Translator.

Як показали наші спостереження, використання Google-додатків значно підвищує інтерес молодших школярів до навчання, створює умови для саморозвитку, активізує пізнавальну діяльність, формує вміння сприймати та обробляти великі масиви інформації, розвиває спостережливість, сприяє розвитку перцептивної уваги, формує компетентність щодо пошукової та науково-дослідної роботи. Використовуючи сервіси Google, вчителі початкових класів та учні отримують більше інструментів для спільної роботи в навчальному процесі, зокрема: створення веб-сайтів, ведення блогів, виконання групових проєктів, проведення дистанційних уроків тощо [6].

Аналіз наукової та методичної літератури засвідчив наявність великих можливостей застосування Google-додатків в роботі з молодшими школярами. Так, наприклад, ці додатки можуть бути використані для:

  • створення вчителем власного сховища даних на Google-диску (приклади розв'язування типових завдань; завдання для домашньої роботи, контрольних робіт; тренажери; тестові завдання; творчі задачі та рекомендації до їх розв'язання; ребуси; презентації; відео-фрагменти; відео-уроки; посилання на сайти з відповідним контентом  тощо);
  • створення школярами власних електронних скриньок, акаунтів (із залученням батьків у залежності від вікових особливостей учнів);
  • надання  молодшим школярам доступу до власного сховища;
  • робота учнів із матеріалами, які розміщені на Google-диску (у хмарі);
  • обмін інформацією між вчителем  початкової школи та учнем, можливість написання коментарів, вказівок тощо;
  • виконання багатьох видів навчальної діяльності, контролю, оцінювання, тестування та ін.

Отже, Google-сервіси підвищують зацікавленість молодших школярів у процесі навчанні, спрощують його, мають багато переваг, а особливо  в умовах дистанційного та змішаного навчання.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Буртовий С. В. Хмарні технології в освіті: Microsoft, Google, IBM. URL: http://oin.in.ua/osvitni-hmary-microsoft-google-ibm-suchasni-instrumenty-formuvannya-osvitnoho-seredovyscha-navchalno-doslidnytskoii-diyalnosti-ditei/
  2. Войтович Н. В., Найдьонова А. В. Використання хмарних технологій Google та сервісів web 2.0 в освітньому процесі. Методичні рекомендації. Дніпро: ДПТНЗ «Дніпровський центр ПТОТС», 2017. 113 с. 
  3. Живіцька С. Ю. Формування пізнавальної самостійності учнів засобами сервісів Google у процесі вивчення іноземної мови. Технологія фахової майстерності: електронні освітні ресурси та технології: обласна науково-практична Інтернет-конференція, 26-30 жовтня 2015 р.  Кіровоград, 2015. URL: http: //management.kr. sch. in.ua/news/id/131 /vn 
  4. Каштан Н. Б. Використання хмарних технологій в освітньому процесі сучасного навчального закладу. Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти. 2016. Вип. 13 (2). С. 135 – 137.
  5. Кутняк О. Застосування хмарних технологій у процесі навчання математики у початковій школі. URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe%3FI21DBN%3DLINK%26P21DBN%3DUJRN%26Z21ID%3D%26S21REF%3D10%26S21CNR%3D20%26S21STN%3D1%26S21FMT%3DASP_meta%26C21COM%3DS%262_S21P03%3DFILA%3D%262_S21STR%3DMir_2017_10_14
  6. Прохорова О. В. Хмарні технології в науково-дослідній діяльності магістрів педагогічних університетів. Педагогічний процес: теорія і практика. 2013. Вип. 4. С. 170-178. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp 2013420

Please publish modules in offcanvas position.