МЕХАНІЗМИ РЕАЛІЗАЦІЇ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ В ОПОРНИХ ШКОЛАХ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Міколута Дінара 

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Науковий керівник: викладач Байдюк Л. М.

Головна мета опорної школи – дати якісну освіту сільським дітям. Поза як більшість учнів сільскої місцевості - а це, в свою чергу, третина від усіх учнів у країні, позбавлені можливості отримати хорошу освіту тільки за однією, від них незалежною ознакою – за місцем проживання.

Питання освітньої децентралізації досить гостро постає в сучасному освітньому просторі. 

Створення опорних шкіл – це надання можливостей для початку  єдиного освітнього простору на рівні об’єднаних територіальних громад. 

Це - можливість доступу до конкурентної освіти для усіх школярів, незалежно від місця проживання. Єдиний освітній простір передбачає системну комунікацію опорних шкіл на рівні кожної обєднаної територіальної громади , із створенням поглиблених навчальних центрів на базі окремих із цих шкіл. В свою чергу, це надасть можливість  для дітей отримувати поглибленні знання з окремих дисциплін на базі кращих опорних шкіл

Одним із пріоритетних напрямків реформування освіти на сучасному  етапі є розробка й упровадження інформаційно-комунікативних технологій (ІКТ) у навчальний процес.

Адже те, що один раз побачив, на довше запам’ятається, ніж те, що десять раз почув. Тому сучасний урок у сільській школі –це не одноманітна , єдина структурно-змістова схема, а логічно закінчений, цілісний , обмежений певними рамками відрізок навчально-виховного процессу, який включає в себе використання іноваційних інформаційно-комунікативних технологій і вимагає належне забезпечення опорних шкіл високоякісною матеріально-технічною базою та відповідне підвищення кваліфікації педагогічного складу школи.

Широке впровадження засобів ІКТ у навчальний процес створює додаткові можливості для розроблення та впровадження нових особистісно-орієнтованих освітніх технологій, диференціації навчально-виховного процесу для якомога повнішого розвитку нахилів та здібностей дітей, навичок їх критичного мислення та навичок мислення високого рівня, задоволення їх запитів та потреб, розкриття творчого потенціалу вчителя і учнів.

Вчителі відзначають, що не мають достатньо технологічних ресурсів у класах для їх повної інтеграції у методи викладання. Більше того, майже половина вчителів відзначає, що відсутність Інтернету або поганий зв’язок є серйозною перешкодою для повноцінної роботи.

Ця інформація дозволяє зробити висновок, що при використанні вчителями такого інноваційного методу як поширення навчання за межі класу, вони можуть скористатися тим навчальним потенціалом, який дає їм інформаційно технологічне забезпечення опорних шкіл

Вимоги, які висуває сьогодення до випускника школи, спонукають вводити в навчальний процес нові інформаційні технології. Програма інформатизації навчально-виховного процесу за допомогою інформаційно-технічної матеріальної бази  опорних шкіл потрохи  втілюється у життя, 

Сучасні комп’ютери потрібні  всім опорним школам. Завдяки Інтернету школярі будуть більш проінформованими про все, що відбувається в світі. Звісно, і комп’ютерні розваги будуть присутні, але старанне навчання – це перспектива, це - майбутнє! Комп’ютери треба використовувати, як джерело знань.

Сучасний урок має бути насичений інформацією, а без інтернету це неможливо.

Завдяки наявному в опорних школах інформаційно-технічному забезпеченні, а це в першу чергу: проектор, екран, штатив, ноутбук, колонки та встановлений  безпровідний інтернет. Дітям дуже цікаво отримувати нові знання на уроках. Більшість вчителів за допомогою проектора школярам проводять віртуальні екскурсії та демонструють інформативні ролики.

Новітні технології – це дуже добре, вони підвищують ефективність подання навчального матеріалу. Адже діти сприймають його ще й візуально.

Слід зауважите на те що саме опорні  школи часто грають вирішальну роль у розвитку всієї громади.

В Україні опорні школи стануть таким собі тестовим майданчиком інновацій в окрузі. Концепція «Нова українська школа» передбачає, що кожну опорну школу буде добре обладнано за кошти держбюджету та зміцнено висококваліфікованими кадрами. Паралельно з початком створення опорних шкіл навесні 2016 року українські міністерства спільно з міжнародними донорами Western NIS Enterprise Fund (WNISEF) й Агентством США з міжнародного розвитку (USAID) запустили пробний проект: було відібрано 24 школи – по одній на кожну область, – які отримають ресурси на ремонт приміщень, нове навчальне обладнання та інформаційно-комп’ютерні технології. Спочатку йшлося лише про поліпшення матеріально-технічної бази, та за кілька місяців стало зрозуміло, що оновлене обладнання не забезпечить автоматичного підвищення якості викладання. Так виник проект «Пілот 24», який за підтримки фонду WNISEF реалізовує Центр інноваційної освіти «Про.Світ».

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Освітній максимум: як змінюються школи у селах і чому це важливо [Електронний ресурс] – Режим доступу до ресурсу: https://cutt.ly/8TBMZ9X

2.МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ НАКАЗ [Електронний ресурс] // 749. – 22. – Режим доступу до ресурсу: https://ips.ligazakon.net/document/MUS2526.

 

Please publish modules in offcanvas position.