ВИКОРИСТАННЯ МУЛЬТИМЕДІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ УРОКІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ НУШ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Левчук Вікторія

КЗ ЛОР «Бродівський фаховий педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича»

Науковий керівник: викладач 

Ярема О. П.

XXI століття – століття високих комп’ютерних технологій. Сучасна дитина живе у світі електронної культури. Змінюється і роль вчителя в інформаційній культурі – він стає координатором інформаційного потоку. Пандемія теж внесла корективи в роботу школи. Дистанційним навчанням вже нікого не здивуєш. Отже, вчителю необхідно володіти сучасними методиками та новими освітніми технологіями, щоб спілкуватися однією мовою з дитиною.

Основна мета вивчення іноземної мови у початковій школі НУШ –формування комунікативної компетенції, всі інші цілі (освітня, виховна, розвивальна) реалізуються у процесі здійснення цієї головної мети. Комунікативний підхід має на увазі навчання спілкування та формування здібності до міжкультурного спілкування. Включаючись до спілкування за допомогою мережі Інтернет на уроці англійської мови, ми створюємо модель реального спілкування.

Раціональне використання мультимедійних технологій на уроках англійської мови у початковій школі сучасної НУШ дає безліч переваг:

• мотивує навчання;

• дає можливість вчителю застосовувати індивідуальний підхід до кожного учня;

• відповідає віковим особливостям та рівню підготовленості учнів;

• розвиває системне та творче мислення, вчать аналізувати, зіставляти та узагальнювати факти;

• відкриває доступ для всіх учасників процесу навчання англійській мові до інформаційних фондів, що постійно змінюються, у тому числі в мережі Інтернет;

• сприяє розвитку самостійності учнів, спонукає користуватися інформацією, що безпосередньо їх цікавить;

• створює умови для викладу матеріалу на більш інформативному рівні;

• підвищує ефективність, результативність та якість освіти;

• завдяки наявності різних типів текстів підвищує мовні компетенції;

• забезпечує реальну комунікацію із носіями мови;

• розширює можливості вивчення лінгвокраїнознавчого аспекту;

• підвищує якість наочності, що стимулює пізнавальну

• активність та зацікавленість на уроці [1].

Завдяки використанню мультимедійних засобів навчання, можливості сучасного уроку англійської мови в сучасній НУШ значно розширюються.  Практичне застосування технології мультимедіа може удосконалити або частково замінити в навчальному процесі такі класичні методи навчання, як методи усного викладу навчального матеріалу (розповідь, пояснення тощо), методи наочного і практичного навчання, методи закріплення одержаних знань, методи самостійної роботи. 

Мультимедіа створює реальне комунікативне, природнє середовище. Учні в умовах комунікативної ситуації беруть участь у спілкуванні як у письмовій, так і в усній формі. Суттєво підвищує ефективність навчального процесу, формується стійка мотивація, посилюється зацікавленість навчанням. Особливе значення для формування і розвитку комунікативної діяльності має комплексний підхід у вивченні іноземної мови. У середовищі мультимедійних технологій відтворюються реальні комунікативні ситуації, у яких учень  самостійно вирішує свої власні мовні завдання, що сприяють формуванню його іншомовної комунікативної компетенції.

Опанування комунікативною та міжкультурною компетенціями неможливо без практики спілкування, та використання ресурсів Інтернет на уроці англійської мови у сучасній НУШ у цьому сенсі просто необхідне віртуальне середовище

Інтернет дозволяє вийти за тимчасові та просторові рамки, надаючи її користувачам можливість автентичного спілкування. Однак не можна забувати про те, що Інтернет – лише допоміжний технічний засіб навчання і для досягнення оптимальних результатів необхідно інтегрувати його використання у процес уроку.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Іванченко В. М. Інновації в освіті: загальна та додаткова освіта дітей: навчально-методичний посібник.  Фенікс, 2011. 341 с. URL: https://www.doc me.su/doc/94065/innovacii-v-obrazovanii-obshhee-i-dopolnitel._noeobrazovani

2. Омельяненко Г. А. Інформаційно-навчальне середовище: дидактичний аспект. URL: http://intkonf.org/omelyanenko-ga-informatsiyno-navchalne-seredovischedidaktichniy-aspekt/

 

Please publish modules in offcanvas position.