ІННОВАЦІЙНІ ДИДАКТИЧНІ МЕТОДИ НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В НУШ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Гарасимчук Іванна 

КЗ ЛОР «Бродівський фаховий педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича»

Науковий керівник: викладач 

Ярема О. П.

Інноваційні дидактичні методи навчання характеризуються високою комунікативною взаємодією та активним включенням молодших школярів сучасної НУШ у навчальну діяльність, активізують усі знання та уміння і навички говоріння та аудіювання, ефективно розвивають навички комунікативної компетенції. Це сприяє адаптації до сучасних соціальних умов. У 21 столітті потрібні люди, що швидко орієнтуються в сучасному світі, самостійні та ініціативні, які досягають успіху у своїй діяльності. 

Сучасній дитині необхідно не просто багато знати, а послідовно і доказово мислити, проявляти розумову активність, могти вчитися впродовж життя. Коли дитина сама діє з об’єктами, вона краще пізнає навколишній світ, тому в пріоритет в роботі з дітьми слід ставити практичні методи навчання. У зв’язку з цим перед педагогами стоїть завдання пошуку нових нестандартних методів взаємодії з дітьми. На зміну традиційному приходить продуктивне навчання, яке спрямоване на розвиток творчих здібностей. В основі будь-якої інноваційної діяльності лежить творчість.

Одним з перспективних методів навчання англійської мови в сучасній НУШ є lapbooking. Лепбук можна порівняти з маленькою книжкою в якій зібраний матеріал певних або певної теми. Лепбук має різні за розміром кишеньки, вставки, рухливі деталі, віконця, міні-книжечки тощо з цікавою інформацією щодо предмету вивчення. Головним принципом його можна вважати впорядкованість матеріалу і можливі ілюстрації до нього. Завдяки такому поданню інформації – лепбук можна вважати хорошим для вивчення та закріплення знань з певної теми. Головна перевага лепбуку в тому, що він створюється власноруч і оформляється за власним смаком. Це дозволяє структурувати інформацію, активно долучатись до навчального процесу і проявляти творчі здібності школярів. Завдяки цьому процес пізнання стає дійсно захопливим. Учень має можливість по своєму бажанню організувати інформацію з теми, що вивчається і краще зрозуміти і запам’ятати матеріал. 

Ще один метод, на який варто звернути увагу, це метод TPR (Total Physical Response) метод повного фізичного реагування, або метод активного використання мови жестів та дій. Він відмінно підходить для кінестетиків, аудіалів та візуалів, оскільки він націлений на сприйняття через органи чуття.

Запам’ятовування нових слів, фраз та лексичних конструкцій відбувається за допомогою жестів, виконання команд, пантоміми та гри. Учні зображують слово, повторюючи за учителем. Наприклад, викладач вимовляє «I’m sad». Про значення висловлювання діти мають здогадатися, з жестів і ситуації, переклад вголос не озвучується. TPR застосовується для вирішення безлічі завдань: відпрацювання лексики, пов’язаної з рухами (jump, swim, run) та частинами тіла (eye, head, mouth, nose); активізація часових конструкцій (Every day I get up, I brush my hair, I wash my face); вивчення фраз класного вжитку та команд (Open your books, stand up, sit down); релакс та зміна діяльності під час фізкультхвилинки.

Природний метод навчання англійської мови теж дуже поширений. Метою навчання є досягнення учнями середнього рівня володіння іноземною мовою. Вчитель ніколи не звертає увагу учнів на помилки в мові, оскільки вважається, що це може загальмувати розвиток мовних навичок. З погляду педагогіки, головними складовими інноваційного підходу навчання є діяльнісний підхід. 

Викладання англійської мови в НУШ з використанням мережі Internet є найактуальнішим на даний час. Темпи його поширення неймовірно стрімкі. Застосування Інтернет-технологій на заняттях з іноземної мови є ефективним чинником у розвитку мотивації учнів. Оскільки заняття проходять у неформальній обстановці, школярам надано свободу дій, вони почувають себе впевнено не бояться зробити помилку. Перспективи використання Інтернет-технологій сьогодні досить широкі.

Мовний портфель (Case Study) у сучасних умовах визначається як пакет робочих матеріалів, які представляють той чи інший досвід/результат навчальної діяльності учня з оволодіння іноземною мовою. Такий набір матеріалів дає можливість учневі та вчителеві за результатом навчальної діяльності, проаналізувати та оцінити обсяг навчальної роботи та спектр досягнень учня.

З метою розвитку творчих здібностей учнів, поступового й систематичного прилучення їх до самостійної пізнавальної діяльності, забезпечення співпраці між учнями та вчителем недостатньо використовували лише традиційний урок. Тому варто кожному вчителеві подумати над зміною форми уроку в умовах НУШ. Особливо це стосується уроків англійської мови, де більша частина уроку йде на формування в учнів умінь і навичок, застосування набутих теоретичних знань.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ:

1. Бичківська Т. М. Використання інтерактивних методів навчання у процесі формування комунікативної компетентності учнів на уроках англійської мови. Науковий Блог. URL: https://naub.oa.edu.ua/2017/використання інтерактивних методів.

2. Пометун О. І. Сучасний урок. Інтерактивні технології: Наук.-метод. посібн. Київ: А.С.К., 2004. 192 с. URL: https://pedagogika.ucoz.ua/knygy /Such asnyj_urok.pdf

 

Please publish modules in offcanvas position.