ГІБРИДНІ НАВЧАЛЬНІ СЕРЕДВИЩА

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Власик Марія,

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Науковий керівник: Веремієнко В. О.

Актуальність. Інформаційні технології стали основною частиною життя сучасної людини. Вони змінюють сфери бізнесу, культури, освіти та виробництва. Постають проблеми швидкого старіння знань та підготовки спеціалістів, які зможуть навчатися протягом життя. Разом з цим розвиваються нові види навчання, які поєднуються з сучасними технологіями.

Ключові слова. Змішане або гібридне навчання, альтернативна освіта, учні, студенти, технології, викладач.

Змішане навчання – це різновид гібридної методики, коли відбувається поєднання он-лайн навчання, традиційного та самостійного навчання. Мається на увазі не просто використання сучасних інтерактивних технологій на додаток до традиційних,  а якісно новий підхід до навчання, що трансформує, а іноді і «перевертає» клас [1].

Для гібридного та змішаного навчання є спільна риса. Це використання сучасних комп’ютерних та мобільних технологій, які полегшують процес навчання як дітей так і дорослих. Для кожного матеріал постає у доступній формі, що відповідає індивідуальним потребам. Гібридне навчання дає змогу розкрити кожен вид інтелекту, залежно від складу розуму людини. Під час проведення змішаного або гібридного навчання використовуються різні навчальні програми для полегшення отримання, передачі інформації. Найбільш поширеними є Blackboard та Moodle. Ці програми допомагають студентам отримати більше інформації, ніж на аудиторних заняттях. Студенти мають змогу дистанційно спілкуватися з викладачами, вирішувати тестові завдання, опрацьовувати матеріали самостійно, також відкритий доступ до відео лекцій.

Розрізняють чотири види змішаного навчання:

1.Перший (Rotation model), це принцип ротаціїї, студенти навчаються у групах. Також індивідуальне спілкування з викладачам. Групи виконують завдання на станціях, одна з них – це дистанційне навчання.

2.Друга модель (Flex model). Головним є он-лайн навчання. Студенти працюють в аудиторіях, за кожним закріплений викладач, який допомагає при виконанні завдань.

3.Третя модель (A Lа Carte model). Тільки он-лайн навчання. Студент може працювати як вдома, так і в аудиторії, але спілкування з викладачем відбувається лише он-лайн.

4.Четверта модель (Enriched Virtual model). Здійснюється за допомогою класичного та дистанційного навчання. Надається можливість отримати досвід навчання в аудиторії та в он-лайн навчання [4].

Переваги змішаного навчання:

- індивідуальне навчання;

- можливість спілкування з висококваліфікованими викладачами та консультантами;

- можливість самостійно навчатися та саморозвиватися;

- можливість проводити тестування одразу великої кількості студентів;

- можливість економити матеріальні ресурси;

- покращення умов роботи;

- можливість покращити знання комп’ютерних технологій.

Альтернативна школа – простір для самовираження та розвитку творчості дитини. Можливість спілкування дітей між собою та вчителем. Вчителі складають індивідуальні плани на тиждень чи місяць, навіть, на день. Якщо діти захочуть, вони зможуть навчатися один рік замість двох років навчання звичайної школи. Також є класи, де діти з різним віком різницею в один рік, це дає можливість старшим навчати молодших та допомагати з різними завданнями. 

Учні, які навчаються за альтернативною схемою, навчаються таким способом, який їй до вподоби, відходять від загальнодержавної системи та традиційної школи. Це дає можливість навчатися вдома, або відвідувати дитячі центри. Дитина має змогу обирати сферу, яка їй цікава, а батьки допоможуть розвиватися у цій сфері, не тиснучи на дитину, бо це був її самостійний вибір. Дитина навчиться вирішувати самостійно та нести за це відповідальність.

Види альтернативної освіти:

1.Хоумскулінг – навчання вдома.

2.Альтернативні школи.

3.Дистанційне навчання.

4.Центр розвитку дітей.

Плюси альтернативного навчання:

- учні розвиваються та навчаються у комфортних умовах;

- має змогу займатися тим, що їй подобається найбільше;

- дитина розвиває свої творчі здібності;

- учні навчаються самореалізації та самоконтролю, частково беруть відповідальність за свої успіхи в навчанні, з часом ця відповідальність збільшується;

- учні самі можуть обрати предмети, які їм цікаві та вивчати їх глибше, ніж у звичайній школі, це допоможе дитині після випуску бути більш кваліфікованою у сфері, яку вона обрала за своєю цікавістю та за інтересами;

- дитина навчиться правильно організовувати свою роботу;

- учні навчаться взаємодіяти у колективі та вирішувати завдання однією групою.

Мінуси:

- від батьків вимагається більше уваги;

- щоб отримати атестат, потрібно здавати тестування за класичною програмою навчання.

Альтернативна школа ГО “Освітня платформа” розрахована на 96 дітей, знаходиться у Київській області, місто Ірпінь. Замість святкової лінійки у школярів проходив квест “Стихії природи”. Дітям потрібно було знайти ключ від школи у лісі, виконуючи різні завдання. Заклад був переповнений атмосферою пригоди та натхненністю дітей. Батьки бачили, що дітям це набагато цікавіше та захоплююче, ніж стояти на лінійці і просто слухати святкові вітання та пісні.

Отже, змішане або гібридне навчання – це використання нових підходів навчання, змінюючи класичне навчання та роль викладачів і студентів. Це додавання сучасних технологій до процесу навчання, спілкування, отримання та обработки інформації.

Список використаних джерел

1.Змішане навчання. [Електронний ресурс] // Вікіпедія. – Режим доступу до ресурсу: https://uk.wikipedia.org/wiki/%D0%97%D0%BC%D1%96%D1%88%D0%B0%D0%BD%D0%B5_%D0%BD%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F

2.Альтернативна школа як простір для творчості і самовираження дитини. [Електронний ресурс] // Український інтерес – Режим доступу до ресурсу: https://uain.press/articles/alternatyvna-shkola-yak-prostir-dlya-tvorchosti-samovyrazhennya-dytyny-362319

3.Альтернативна освіта. [Електронний ресурс] // Освіта нова – Режим доступу до ресурсу: http://osvitanova.com.ua/posts/4-alternatyvna-osvita-vydy-ta-pidkhody

4.Змішане або гібридне навчання як трансформація традиційної освітньої моделі. [Електронний ресурс] // Науково-практична конференція "новітні освітні технології – Режим доступу до ресурсу: http://confesp.fl.kpi.ua/ru/node/1268

5.Альтернативна освіта. Школа, де правлять діти. [Електронний ресурс] // Українська правда – Режим доступу до ресурсу: https://life.pravda.com.ua/society/2016/02/4/207692/.

Please publish modules in offcanvas position.