Величко Владислава,
Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини
Науковий керівник: д. п. н., професор Муковіз О. П.
„Вундеркінд +” – комплект з 26 розвиваючих ігор, які сприяють розвитку художніх навичок при вивченні російського, англійського, німецького, шведського алфавітів та цифр, тренують правильне написання російських і англійських слів за допомогою кросвордів з картинками, допомагають вивчити напам’ять безліч оригінальних дитячих віршів, знайомлять з основами арифметики, розвивають логічне і асоціативне мислення, а також уяву і зорову пам’ять.
Розглянемо деякі можливості програми.
Абетка розфарбовування (Острів Бджолиний). В цій грі дитина зможе познайомитися з цифрами, буквами (причому не тільки російськими, але ще і англійськими, німецькими і шведськими: вибір мови визначається прапором країни, зображеної на тюбику з фарбою), а також спробувати себе в ролі справжнього Художника.
Малюк-1 (Веселкове місто) тут є гра „Збери картинку” – низка завдань на розвиток художньої уяви: зліва − картина з фоном, справа – окремі фрагменти зображення. Коли картина зібрана – можна почути дитячий вірш.
Малюк-2 (Блакитне місто). В грі „Геометричні фігури” вимагається суміщати об’ємні фігури і відповідні їм „форми”, дотримуючи при цьому відповідність між ними.
В цьому жартівливому фотороботі „Склади обличчя”, Ваш учень зможе зібрати цілу низку веселих персонажів, мешканців Вундеркиндії.
„Збери картинку” – ця гра схожа на аналогічну гру з комплекту „Малюк-1”, тільки картинки і вірші вже інші!
Малюк-3 (Сонячне місто). В грі „Збери картинку” щоб допомогти ліквідувати збиток, нанесений Вундерфобом картинній галереї Сонячного міста, необхідно правильно зібрати картину з фрагментів справа. Правильно зібрана картина ...заговорить!
Узагальнюючи, можна зробити висновок про переваги та недоліки роботи з навчальними програмами.
Преваги роботи з навчальними програмами:
- скорочується час утворення необхідних технічних навичок учнів;
- збільшується кількість тренувальних завдань;
- природнім чином досягається оптимізація темпу роботи учня;
- легко досягається рівнева диференціація навчання;
- учень стає суб’єктом навчання, бо програма вимагає від нього активного керівництва;
- з’являється можливість моделювати такі процеси, як рух космічних об’єктів, з допомогою комп’ютерної анімації створювати на уроках ігрову пізнавальну ситуацію;
- урок можна забезпечити матеріалами із віддалених джерел, користуючись засобами телекомунікації;
- діалог з програмою набуває характеру навчальної гри, і у більшості дітей підвищується мотивація навчальної діяльності.
Недоліки роботи з навчальними програма:
- діалог з програмою позбавлений емоційності і, як правило, одноманітний;
- програмісти не можуть врахувати особливості конкретної групи учнів, тут саме вкрай важлива роль вчителя;
- не забезпечується розвиток мовної, графічної і письмової культури учнів;
- окрім помилок в вивченні навчального предмету, які учень робить і на традиційних уроках, з’являються ще й технологічні помилки – помилки роботи з програмою;
- як правило, матеріал подається в умовній формі, сильно зжатій і однотипній;
- контроль знань обмежується декількома формами – тестами або програмованими опитуваннями;
- від вчителя вимагаються спеціальні знання;
- серед існуючого програмного забезпечення багато неякісних, які не враховують специфіку роботи з школярами, які мають багато фактичних або методичних помилок, програмісти часто просто не враховують зміст шкільних навчальних програм.
Підкреслимо, що використання комп’ютера як засобу навчання в опануванні базових дисциплін усіляко заохочується. Це можна розглядати як навчання технології використання конкретних завдань з конкретного предмета, що безумовно дуже добре для вивчення базових дисциплін, і тут потрібні певні знання з інформатики. Тому потрібно в учнів формувати комп’ютерну грамотність. Оволодіння комп’ютерною грамотністю передбачає насамперед засвоєння знань, умінь і навичок, потрібних для успішного спілкування з персональним комп’ютером.