РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ 2 КЛАСУ НА УРОКАХ ЛІТЕРАТУРНОГО ЧИТАННЯ ЗАСОБАМИ МЕДІАТЕКСТІВ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Гутник Інна,

студентка ІV курсу факультету початкової освіти,

менеджменту і мистецтва

ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний

 університет імені Григорія Сковороди»

 

У час появи нових соціальних і економічних відносин, глобальних перетворень та інтеграції у сучасний освітній простір, найактуальнішим завданням, яке має ставити перед собою сучасне суспільство, є розвиток і формування творчих здібностей особистості, яка може стати в майбутньому справжнім творцем історії. Адже розвиток творчих здібностей в учнів є важливим не тільки через те, що сучасна освіта поставила важливе завдання, зокрема, формування творчої особистості учня, й тому, що людина, яка творчо й нестандартно мислить, знаходить швидше вихід із різних ситуацій, легше адаптовується до життя. Творчість є засобом підвищення емоційного тонусу, способом закріплення комплексу емоційно-вольової регуляції і, що є головним, актуалізує позитивну гаму переживань, яка породжує ефективну працю, радість від зробленого, почуття впевненості у своїх силах, у власних творчих здібностях і творчому потенціалі [1]. 

На розвиток творчого потенціалу учня має вплив використання інноваційних освітніх технологій. Однією з таких технологій є використання медіа засобів на уроці. Наприклад, використання медіатекстів.

«Медіатекст» – це поняття, яке, як стверджують науковці, досить нове для вчителя початкових класів, воно не достатньо описане в методичній літературі, але, як свідчить досвід, у навчальному процесі використання медіатекстів дозволяє широко його розуміти й розглядати будь-який текст через сучасні медіа як медіатекст [2].

Серед загальних результатів навчання мовно-літературної галузі освіти у Державному стандарті початкової освіти є такі, що спрямовані на формування умінь аналізувати,  виокремлювати, інтерпретувати, критично оцінювати інформацію у медіатекстах, користуватися нею для збагачення свого досвіду, уміти створювати медіатексти.

Усі види медіа за допомогою медіатекстів передають повідомлення, викладені у будь-якому жанрі та вигляді медіа. Зв’язок із медіа має вплив у сфері освіти й виховання, формування свідомості й поведінки, реакцій та поглядів, поширення інформації та ін. Сучасна освіта має на меті навчити молоде покоління розуміти медіа інформацію та її механізми, розуміти наслідки впливу на інших.

На уроках літературного читання медіатексти використовують із метою формування читацької культури в учнів. Тобто, комп’ютер, який дуже часто відволікає дитину від книг, можна зробити союзником та помічником для мотивації свідомого читання. Комп’ютерні технології та Інтернет є інноваційними засобами, які використовують вчителі на уроках літератури. Вони стимулюють інтерес учнів до художніх творів, вивільняють багато часу для творчої співпраці учні та вчителя [2]. 

Якщо характеризувати роботу з медіатекстами саме в 2 класі, то можна стверджувати, що учні мають опанувати засоби аналізу медіатекстів, доступних через різноманітні медіа: аудіальні (аудіокнига, радіовистава, радіореклама тощо), візуальні (рекламна листівка, комікс, дитячий журнал тощо), аудіовізуальні (відеореклама, мультфільм, телепрограма, сайт дитячого журналу, комп’ютерна гра тощо).

Робота з медіатекстами сприяє розвитку критичного мислення, умінню аналізувати та адаптувати інформацію, розвиває уяву,творчість і робить з учня справжнього творця медіатекстів.

 

Список використаних джерел

1. Моляко В. О., Музика В. О. Здібності, творчість, обдарованість: теорія, методика, результати досліджень. Житомир: Вид-во Рута, 2006. С. 320.

2. Старагіна І. П. Нова українська школа: методика формування умінь з медіаграмотності на заняттях з предметів мовно-літературної галузі в початковій школі. Навчально-методичний посібник. Київ: 2020. С. 58.

 

Please publish modules in offcanvas position.