ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ ХІМІЇ У 11 КЛАСІ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Зубатюк Оксана,

студентка ІІ курсу природничо-географічного факультету

Уманський державний педагогічний університет 

імені Павла Тичини

 

Освіта – одна з найважливіших складових суспільства. З одного боку вона залежить від процесів, що відбуваються в суспільстві, повинна швидко реагувати та відповідати стану науково-технічного прогресу, тенденціям розвитку економічної сфери країни, а з іншої – вона впливає на всі процеси, що відбуваються в навколишньому світі, оскільки готує фахівців, розвиває особистість, формує певні життєві погляди. Тому особливої уваги заслуговує сучасний стан, проблеми впровадження та перспективи інновацій в освіту нашої країни.

Велика проблема постала в підготовці до ЗНО з хімії учнів 11-го класу. Узагальнення результатів ЗНО останніх років свідчать про те, що українські діти можуть впевнено відтворити знання, водночас їм важко використовувати знання в нестандартних ситуаціях. Деякі лабораторії у школах недостатньо оснащені, для того щоб візуально показати усі особливості хімічних реакцій, які необхідно знати 11-тикласникам, щоб успішно здати ЗНО. А в теперішніх карантинних умовах про ефективне вивчення хімії без певних технологій не може йти і мови. Інноваційні технології та їх правильне використання може вирішити дану проблему. Необхідною умовою ефективної інноваційної діяльності вчителя на уроці, є спеціальна підготовка, керівника, педагога, нагромадження та осмислення досвіду такої діяльності, внутрішня налаштованість на пошук та осягнення нового. Молодим фахівцям набагато легше використовувати певні методи інноваційного навчання.

Важливим кроком у розв’язанні проблеми впровадження інформаційних технологій навчання стали роботи М. Бухаркиної, С. Дендебер, М. Жалдак, В. Загорського, О. Ключникової, Л. Луцевич, С. Манойлової, Ю. Машбіца, М. Моісєєвої, Е. Полат, О. Пєхот Е. Раткевич Г. Селевко, Н. Тализіної, О. Тасенк, Н. Титаренко, В. Шолоховича та ін. Способи використання інформаційно-комунікаційних технологій різноманітні: робота всім класом і групами, парами або індивідуально. Вони обумовлені не тільки наявністю чи відсутністю достатньої кількості апаратних засобів, але й дидактичними цілями. Використовують інформаційні технології на різних етапах уроку: перевірки домашнього завдання, вивчення нового матеріалу, закріплення знань.

Актуальність проблеми полягає в тому, що в сучасному вимогливому та швидкозмінному соціально-економічному середовищі рівень освіти значною мірою залежатиме від результативності запровадження технологій навчання, що ґрунтуються на нових методологічних засадах, умінні чітко і правильно, а головне в режимі онлайн, подати необхідний матеріал з даного предмету.

Для досягнення мети були поставлені такі завдання:

• дізнатися про використання інноваційних технологій на уроках хімії для 11-го класу в українських школах;

• з’ясувати їх смислове навантаження та способи їх використання;

• виявити найчастіше використані технології;

• здійснити аналіз проблем використання цих технологій.  

Використання нових педагогічних технологій у навчально-виховному процесі дозволяє вчителям реалізувати свої педагогічні ідеї, а учням дає можливість самостійно вибирати освітню траєкторію – послідовність і темп вивчення тем, систему тренувальних завдань і задач, способи контролю знань. Так реалізується найважливіша вимога сучасної освіти – вироблення в суб'єктів освітнього процесу індивідуального стилю діяльності, культури самовизначення, відбувається їхній особистісний розвиток.

У інноваційних програмах підготовки і навчання закладаються принципи розвитку практичних навичок з одночасною теоретичною підготовкою. Реалізація такого підходу стала можливою у зв’язку з бурхливим розвитком та здешевленням електронно-обчислювальної техніки і прогресом у сфері створення віртуальної реальності. В реальному часі, створено безліч додатків технології віртуальної реальності тощо. При цьому сфера застосування таких технологій постійно розширюється. Тому актуальність дослідження, щодо використання подібного у роботі з учнями 11 класу в школах України очевидна.

На матеріалі використання інноваційних технологій у двох загальноосвітніх школах Благовіщенського району, що є частиною України, досліджено пристосування вчителів до новітніх технологій та прогрес учнів 11-тих класів у вивчені хімії під час карантину, з впровадженням нових для школи методик. 

Отже, використання інновацій, а саме презентацій, аудіо-записів, відео-демонстрацій та іншого дозволяє вчителю врахувати можливості кожного учня зокрема, зважаючи на їх вік, розумову діяльність й інші чинники. Вдале використання інноваційних технологій у поєднанні з традиційними методами навчання підвищує інтерес учнів до вивчення хімії, зростає їх активність, посилює у них прагнення здобувати знання самостійно. Але для підтримання цієї активності на уроці, потрібно мати певний асортимент різноманітних педагогічних програмних засобів та вміло володіти ними.

 

Список використаних джерел

1. Баханов К. Інноваційні системи, технології та моделі навчання в школі:Монографія / К. Баханов.- Запоріжжя: Просвіта, 2000.-160 с.

2. Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій/ автор-укладач Н.П. Наволокова. – 2-ге вид. – Харків; вид. група «Основа», 2014. –176с.

3. Пометун О. І. Інтерактивні технології навчання: теорія, практика, досвід. — К. : А.П.Н., 2002. — 136 с.

4. Інтерактивні методи навчання у старшій  школі / упоряд. О. М. Кондратюк. — К.: Шкільний світ, 2011. — 104 с.

5. Корсакова О.К., Трубачова С.Е. До проблеми змісту сучасної шкільної освіти // Біологія і хімія в школі. – 2002. – №6. – с.8-11.

 

Please publish modules in offcanvas position.