ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ НАВЧАННЯ НА УРОКАХ МАТЕМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Слюсар Каріна

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

Науковий керівник: викладач-стажист Тютя М. М.

Термін «інновація» означає оновлення процесу навчання, який спирається, головним чином, на внутрішні фактори. Запозичення цього терміна пов’язане з бажанням виділити мотиваційний бік навчання, відмежуватися від чергових «переможних методик», які за короткий час повинні дати максимальний ефект незалежно від особливостей класу та окремих учнів, їхніх бажань, здібностей тощо [3].

Поняття «технологія» виникло у світовій педагогіці також як протиставлення існуючому поняттю «метод». Недолік методу полягає в його негнучкості та статистичності. Широкого поширення термін «технологія» («технологія в освіті») набув у 40-х рр. і був пов’язаний із застосуванням нових аудіовізуальних засобів навчання. У 60-х рр. поняття «технологія освіти» розглядалося під кутом зору програмного навчання і використання обчислювальної техніки у навчанні [3].

Сьогодні у системі початкової освіти особливо актуальним впровадженням є інноваційні методи навчання, які здійснюються саме за такими напрямками:

• демократизація навчального процесу;

• забезпечення автономії учнів у навчанні;

• суттєва зміна ролі вчителя у навчальному процесі;

• впровадження так званого кооперативного навчання;

• індивідуалізація навчального процесу;

• інформатизації навчального процесу;

• інтенсифікація навчального процесу та максимальна активізація студентів у ньому;

• використання проблемного підходу до навчання [1].

Якщо ж взяти до уваги сучасну українську школу, то в ній використовують традиційні та новітні технології навчання.

До традиційних відносять:

• пояснювально-ілюстративні;

• проблемні;

• програмовані;

• диференційовані та ін..

До новітніх відносять:

• особистісно-орієнтовані;

• групові;

• розвивальні;

• технології формування творчої особистості;

• технології навчання як дослідження;

• модульно-рейтингові;

• нові інформаційні технології [4].

Якщо вчитель хоче використовувати інноваційні технології на уроках математики, то він повинен для досягнення успіху мати мету:

• створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини;

• надати можливість кожному учневі відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей, віру у власні сили;

• допомогти дитині зрости в умовах успіху;

• дати відчути радість від здолання труднощів;

• допомогти зрозуміти, що задарма в житті нічого не дається, завжди необхідно докласти зусиль [2].

Дуже важливим є стимулювання пізнавальної діяльності учнів на уроках математики.

Для вдосконалення вмінь і навичок учнів, вчитель повинен намагатися добирати цікавий та пов’язаний із життям матеріал, що спрямований на формування життєвих компетенцій учнів:

• дидактичні і сюжетні ігри;

• задачі у віршах;

• задачі-жарти;

• ребуси;

• ігрові та цікаві ситуації;

• корисні вправи «Цікава математика в царстві геометричних фігур» [5].

Отже, інновації в системі освіти, допомагають нам краще розробити систему, завдяки якій ми зможемо передавати і засвоювати якомога більше знань, яких з часом стає дедалі більше. Застосування цієї технології є надання учням можливості під час уроків навчання формулювати та висловлювати свою думку, використовувати свої знання у повсякденному житті.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Годованюк Т. Л. Метод навчальних проектів в курсі методики навчання математики. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології : Науковий журнал. Суми: СумДПУ ім. А. С. Макаренка. 2010. № 2 (4). С. 295-302. URL: https://dspace.udpu.edu.ua/handle/6789/548 (дата звернення .14.11.2021)

2. Інноваційні технології навчання у розвитку творчих здібностей учнів на уроках математики. На урок : освітній проект : веб-сайт. URL: https://naurok.com.ua (дата звернення 15.11.2021)

3. Інноваційні технології у педагогіці. Реферати, курсові, дисертації, дипломи : веб-сайт. URL: https://ua-referat.com (дата звернення 15.11.2021)

4. Степанов О. М., Фіцула М. М. Основи психології і педагогіки : навчальний посібник. Видання 2-ге, виправлене, доповнене. Київ : Академвидав, 2006. 265 с.

5. Стимулювання навчально-пізнавальної активності молодших школярів. Українські реферати, курсові, дипломні роботи : веб-сайт. URL: http://www.uaref.org (дата звернення 13.11.2021)

 

Please publish modules in offcanvas position.