РОЛЬОВА ГРА ЯК ЕЛЕМЕНТ КОМУНІКАТИВНОГО ТА ОСОБИСТІСНО-ОРІЄНТОВАНОГО ПІДХОДІВ ДО ВИВЧЕННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ НУШ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Мішко Марина

КЗ ЛОР «Бродівський фаховий педагогічний коледж імені Маркіяна Шашкевича»

Науковий керівник: викладач 

Ярема О. П.

Сучасна методика навчання в школі висуває перед учителем і учнями нові вимоги. Спостерігається відхід від традиційних форм, при яких той хто навчається більшу частину часу пасивний;  пошук нових форм призводить до активізації учня на протязі всього навчального процесу. Метою сучасної освіти є виховання гармонійно розвитої особистості. Знання іноземних мов стає необхідною умовою для розвитку культурної, вихованої і успішної людини.  У той же час, при підвищенні рівня мотивації, учні стикаються з більшими труднощами при вивченні мови, які часто здаються їм непереборними.  Одним із засобів, що володіє великим навчальним, розвивальним і виховним потенціалом, є рольова гра. «Без гри немає і не може бути повноцінного розумового розвитку. Гра – це величезне світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається живлющий потік уявлень, понять про навколишній світ. Гра – це іскра, що запалює вогник допитливості.» В Сухомлинський. Рольова гра має відбуватися у невимушеній обстановці, в якій учні почувають вільно. Вони здобувають нові та використовують вже здобуті знання. Ця діяльність є цікавою та захоплюючою для дітей. Гра є найоптимальнішим засобом навчання іноземної мови. Для організації гри необхідно знайти яскравий і зрозумілий дітям образ, який вони сприймають як реальну істоту і полюблять. Цього гостя діти можуть навчити (тобто повторити) відомі для них фрази, або ж навчитися разом чогось нового. Важливим елементом в підготовці до гри є відсутність монотонності, тому варто заохочувати дітей до роботи несподіванками, сюрпризами, новинками. Зазвичай у традиційному навчанні виокремлюють такі завдання: викласти, зрозуміти, запам’ятати. Гра в свою чергу дає можливість підійти до вирішення завдання творчо та цікаво. Насамперед це є вільна діяльність дитини, де вона граючись здобуває нові знання. В жодному разі гра не може бути кимось нав’язана або виконуватися за наказом. Результативності така діяльність майже не несе. За визначенням Виготського Л. С. гра є природною формою праці дитини, властивою лише їй формою діяльності. Дитина бере участь в грі не заради результату, а самого змісту. Тому ігрова ситуація має сприяти розвитку навчальної діяльності. Сама назва «рольові ігри» говорить про те, що діти мають роль, яку повинні зіграти. Гру можна використовувати впродовж всього уроку. Завдяки ігровій атмосфері учні краще сприймають інформацію, вона дозволяє педагогу зацікавити учнів. Проте не потрібно забувати, що гра має бути підібрана вчителем відповідно віку та можливостей дітей. Тоді ігри є найбільш ефективними у використанні. Рольова гра є елементом навчання англійської мови, це найкращий метод для засвоєння навчального матеріалу. Граючись, діти і не підозрюють, що є учасниками навчального процесу, вони можуть водночас і говорити, і бачити, і навчатись, і відпочивати. Отже, гра є ефективним засобом навчання, за допомогою нею учні оволодівають іноземною мовою, і при цьому у них виникає інтерес до вивчення мови. Урок англійської мови потребує від учнів зосередженості та уваги, але за допомогою використання рольової гри в дітей з’являється ентузіазм до кінця уроку. Тому гру треба обирати ретельно, адже вона має важливе значення в розвитку знань школяра. Гра – основний вид діяльності дитини, вона навчає, дає відпочинок, соціалізує, виховує, розвиває. Вона виконує ряд функцій: розважальну, комунікативну, терапевтичну, діагностичну, функцію корекції, міжнаціональної комунікації, соціалізації.

В загальному гра має великий вплив не лише на здатність дитини краще засвоювати мову, а й взаємодіяти з іншими. Дитина в грі закріплює правила поведінки, вчиться висловлювати свої думки, координувати свої дії. Тому використання гри на уроці є важливим і невід’ємним етапом. Педагог повинен вміти подати та об’яснити завдання, яке постає перед дітьми. Рольова гра має нести навчальну, розвивальну та виховну мету. Гра передбачає практичне використання здобутого навчального матеріалу. Рольову гру можна використовувати для кожного виду роботи з мовою: в процесі гри використовується  великий обсяг лексичного матеріалу. За допомогою гри можна досягти набагато більших результатів, ніж за допогою іншого виду діяльності. Під час гри всі діти зосереджені на виконанні завдання та повністю зайняті і це є значною перевагою рольової гри над іншими формами навчання. Ігрові завдання сприяють реалізації дітьми власних можливостей. В навчанні англійської мови важливо використовувати розвиваючі, пошукові та інтелектуальні завдання, рухливі вправи та ігри, які сприяють розвитку кругозору, розвитку мовної кмітливості, вмінню приймати рішення. Педагог може досягти основної мети навчання – пробуджувати в дітях бажання вивчати англійську мову й використовувати її при потребі, завдяки використанню різноманітних ігрових форм діяльності на уроці. Таким чином, рольова гра має великі можливості в практичному, освітньому і виховному процесі.

 

Please publish modules in offcanvas position.