ІННОВАЦІЙНІ ТЕНДЕНЦІЇ У ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Курило Володимир

Полтавський державний 

медичний університет 

Науковий керівник: к. п. н., доцент Шевченко О. М.

На сучасному етапі входження України у світовий освітній простір і співпраця з європейськими країнами сприяють відкриттю нових можливостей для української молоді у навчанні і працевлаштуванні. Це зумовлює посилення уваги до пошуку ефективних підходів до методики навчання іноземній мові. Підвищення ефективності та результативності навчання іноземній мові є актуальною темою для дослідження, оскільки процес засвоєння іноземної мови вважається складнішим від аналогічних процесів для більшості інших навчальних предметів [1].

В останні десятиріччя почали з’являтися вітчизняні й зарубіжні дослідження, що окреслюють шляхи вирішення окремих теоретичних і практичних питань навчання іноземній мові.

Так, вже опрацьовано проблеми формування іноземного аудіювання засобами Мовного Портфеля (Л. Ягеніч); сутність і зміст понять «діяльнісна компетенція» і «інтерактивний метод» і його місце серед інших методів навчання, (Г. Голошумова; Т. Лукас; О. Усачева та ін.); стратегій взаємодії суб’єктів навчального процесу (О. Гура; Л. Хоружа). Ряд науковців спрямували свої розвідки вивченню інтерактивних методів навчання (Н. Наволокова, О. Попова, Г. Селевко, О. Шевченко та ін.). У наукових розвідках учені визначають термін «інтерактивний метод» і його місце серед інших методів навчання, пропонуються приклади його практичного застосування, вивчають психологічний аспект застосування інтерактивних методів (Л. Бутузова, Д. Шмідт, Т. Білозерська), вивчають застосування дидактичних ігор у вищій школі (О. Хорошайло, Ю. Яковенко), інтерактивні методи навчання української мови як іноземної (Н. Кондратенко, О. Шевченко) [3; 4].

Проте питання залишається відкритим, адже всієї проблематики означеного освітнього об’єкту існуючі розробки не охоплюють.

Актуальність теми дослідження зумовив пошук ефективних шляхів у розкритті інноваційних тенденцій, що застосовуються у процесі викладання іноземних мов у вищих навчальних закладах України.

У педагогіці термін «інновація» (лат. innovatio – оновлення, зміна) позначає нововведення, оновлення процесу навчання. У нашій країні лише у 80-х p.p. учителі почали їх використовувати. Інноваційні технології містять підходи до викладання іноземної мови: – Інтерактивні методи викладання. – Використання технічних засобів навчання (комп’ютерних та мультимедійних мереж Internet) для контролю знань, зберігання і використання навчальних матеріалів [2].

Ресурси мережі Інтернет інтегруються у навчальний процес, що сприяє вирішенню ряду дидактичних завдань,  викладач при цьому має змогу подати інформацію в суттєво новому образі. Ефективними для застосування є такі сайти: Easy Language Exchange; InterPals; Conversation Exchange; My Language Exchange. Використовуючи ці та подібні сайти, маємо можливість добирати співрозмовників на рівнем володіння мовою, за інтересами, листуватися у Skype чи Windows Messenger, користуватися он-лайн-бібліотеками, словниками та ін. [6].

Технічне оновлення процесу навчання також можна назвати сучасною тенденцією у викладанні іноземної мови у вишах. В ПДМУ широко використовуються насамперед комп’ютерні технології. Застосування в інтерактивному режимі роботи тексту, фото, анімації, відео, звуку сприяє створенню інтегрованої інформаційної атмосфери, в якій студент одержує якісно нові можливості вивчення мови. Вивчення лексики, відпрацювання вимови, навчання діалогічного та монологічного мовлення, навчання письма, відпрацювання граматичних явищ – саме такі форми роботи з комп’ютерними навчальними програмами ми застосовуємо на заняттях з мови [4].

Отже, використання нових інформаційних технологій у навчальному процесі сприяє підготовці кваліфікованих конкурентоспроможних фахівців, зацікавлює здобувачів освіти підвищувати свій рівень володіння мовою.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології / І. М. Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с.

2. Лещенко Т. О. Інноваційні підходи у викладанні української мови як іноземної / Т. О. Лещенко, О. М. Шевченко // Мова. Свідомість. Концепт : зб. наук. статей / відп. ред. О. Г. Хомчак. – Мелітополь : МДПУ ім. Б. Хмельницького, 2016. – С. 250–253.

3. Лещенко Т. О. Шляхи удосконалення мовної підготовки іноземних студентів / Т. О.Лещенко, В. Г.Юфименко, О. М.Шевченко // Актуальні питання суспільно-гуманітарних наук та історії медицини»: зб. матеріалів міжнар. наук.-практ. конф. , м. Чернівці, 11-12 жовтня 2018 р., Чернівці, 2018. – С. 111–113.

4. Шевченко О. М. Інноваційні підходи у викладанні іноземних мов / О. М. Шевченко // Проблеми сучасної філології: лінгвістика, літературознавство, лінгводидактика. – 2014. – Вип. 7. – C. 125–127.

5. Шевченко О. М. Інноваційні методи та сучасні інформаційні технології у навчанні української мови іноземних студентів / О. М. Шевченко // Сучасна медична освіта: методологія, теорія, практика : матеріали Всеукр. навч.-наук. конф. з міжнар. участю, м. Полтава, 19 березня 2020 р. – Полтава, 2020. – С. 256–258.

6. Shevchenko O. Experience of Application of Interactive Methods in Classes on Ukrainian as a Foreign Language / O. Shevchenko, T. Leshchenko // European scientific discussions : proceedings of the 10th International scientific and practical conference, Rome, Italy, 15–17 Aug. 2021. – Rome, 2021. – P. 101–106.

 

Please publish modules in offcanvas position.