ОРГАНІЗАЦІЯ ДОЗВІЛЛЯ УЧНІВ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ УКРАЇНСЬКОЇ НАРОДНОЇ ПЕДАГОГІКИ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Буфетова Ольга Олександрівна

Здобувачка другого (магістерського) освітнього рівня вищої освіти

Науковий керівник:

к. пед. н., доцент,

доцент кафедри виховних технологій та педагогічної творчості 

Добридень А. В.

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

 

Проблема організації дозвілля учнів початкової школи за допомогою засобів української народної педагогіки є надзвичайно актуальною в контексті розвитку освіти в Україні. У сучасному світі, де діти стикаються з великою кількістю інформації та технологічних можливостей, важливо знайти баланс між навчанням і відпочинком, між традиційними та інноваційними методами викладання.

Українська народна педагогіка має глибокі корені та багатий досвід у вихованні дітей. Вона базується на взаєморозумінні, повазі до традицій, розвитку та підтримці особистісних якостей кожної дитини. Використання засад української народної педагогіки може сприяти більш ефективному організації дозвілля учнів початкової школи в сучасних умовах.

Дослідження в цій області можуть допомогти визначити оптимальні підходи до організації дозвілля учнів, зокрема, враховуючи національні традиції та культурні особливості України. Крім того, це також може сприяти розвитку української освітньої системи в цілому, забезпечуючи гармонійний розвиток молодого покоління з урахуванням національних цінностей та традицій.

Проблему педагогічної організації дозвілля досліджували А. Кузьмінський, Б. Брилін, А. Воловик, М. Фіцула, Г. Троцко, В. Воловик, Ю. Жданович, В. Лупійчук, В. Омеляненко, Н. Цимбалюк, І. Петрова, А. Цьось та інші науковці. 

Теоретико-методологічні основи розвитку особистості у сфері вільного часу висвітлили М. Аріарський, В. Кірсанов, В. Піча, М. Поплавський, О. Сасихов, Ю. Стрельцов, В. Тріодін; 

Питання дитячого дозвілля досліджували: Н. Путіловська, В. Ручкіна, Т. Сущенко, В. Терський, С. Шмаков; 

Теорію та методику ігрової діяльності дітей розглядали відомі психологи, а саме: Л. Виготський, Н. Донченко, Д. Ельконін, С. Русова, А. Співаковська. 

Тематика виховної та дозвіллєвої роботи з дітьми молодшого шкільного віку на основі української народної педагогіки знайшла висвітлення в роботах вітчизняних науковців. Так, питання виховання досліджували Т. Дем’янюк, Г. Кловак, В. Коротеева, Г. Майборода, Н. Чернуха, П. Щербань.

Отож, розглянемо ключові поняттями у контексті нашої проблематики – це:

Дозвілля учнів початкової школи. Це вільний час, який учні проводять поза навчальним процесом. Доцільно вивчати, як цей час можна зробити корисним, розвиваючим і цікавим для учнів.

Українська народна педагогіка. Це система педагогічних підходів, яка базується на традиційних методах та цінностях українського народу. Це може включати в себе вивчення народних звичаїв, культури та інших аспектів українського способу життя.

Організація дозвілля. Це вивчення методів і підходів до структурування вільного часу учнів, спрямованого на їх розвиток та відпочинок.

Початкова школа. Це період освіти, який включає в себе перші роки навчання дітей в школі, зазвичай від 6 до 12 років, де важливо створити оптимальні умови для навчання та розвитку дитини.

Дослідження в цій області може допомогти виробити ефективні стратегії для організації дозвілля учнів початкової школи з використанням засобів української народної педагогіки.

Організація дозвілля учнів початкової школи з використанням засобів української народної педагогіки може бути цікавою і корисною для дітей, сприяючи їхньому розвитку та вихованню в дусі національних традицій і цінностей. Вашій увазі пропонуємо розглянути ефективні стратегії:

Вивчення традицій та народних звичаїв (Організуйте уроки знайомства з українськими традиціями, святами та звичаями. Діти можуть виготовляти різні ремесла, вивчати українські народні ігри та танці).

Праця з природними матеріалами (За допомогою природних матеріалів (гілки, глина, вовна тощо) діти можуть творити різноманітні вироби. Це сприяє розвитку творчих здібностей та ручних навичок).

Вивчення української мови та літератури через народні казки та легенди: (Використовуйте уроки для читання українських казок та легенд, що розкажуть дітям про українську культуру та моральні цінності).

Екскурсії до музеїв та історичних місць (Відвідання музеїв, старовинних селищ і історичних пам’яток може поглибити розуміння учнів про їхню власну історію та культуру).

Садівництво та вивчення рослин (Діти можуть брати участь у садівництві, вивчаючи традиційні українські рослини та методи господарювання).

Організація свят та заходів у національному стилі (Проводьте свята та заходи, які відзначають українські традиції, з використанням української музики, танців, страв та ігор).

Розвиток мистецьких здібностей через народні ремесла (Вивчення різних видів мистецтва, таких як вишивка, виготовлення ляльок-мотанок, декорування писанок, може сприяти розвитку творчих та мистецьких здібностей учнів).

Співпраця з громадою (Залучення батьків та громадськості до організації заходів дозвілля може збагатити досвід та робити його більш ефективним для учнів).

Таким чином, запропоновані стратегії допоможуть створити відповідне середовище для розвитку та навчання учнів, використовуючи традиції та цінності української нації. 

Застосування засобів української народної педагогіки в організації дозвілля учнів початкової школи сприятиме їх гармонійному розвитку, вихованню патріотизму і любові до власної культури, формуванню толерантного та відкритого ставлення до різних аспектів життя. Ці стратегії важливі для зміцнення національної ідентичності та підготовки майбутніх громадян України.

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

1. Воловик А. Ф., Воловик В. А. Педагогіка дозвілля. Харків: ХДАК, 2019. 323 с. 

2. Воропай О. Звичаї нашого народу. У 2 т. Київ: Оберіг, 1999. 900 с.

3. Довженок Г.В. Український дитячий фольклор. Київ: Наукова думка, 2020. 366 с.

4. Захарченко В. Розвиток творчої особистості засобами гри. Мистецтво та освіта, № 1, 2019. С. 44-49.

5. Огієнко І. І. Українська культура. Київ: Вид-во книгарні Череповського, 2018. С. 14-20.

 

Please publish modules in offcanvas position.