ЗАСТОСУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРОГРАМНИХ ЗАСОБІВ У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ПРОЦЕСІ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Яременко Ліна,

Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини

                                                                                                                                                                                                                  Науковий керівник: д. п. н., професор Муковіз О. П.                                                                                                                                                                                                                                                                                     

Комп’ютер значно розширює можливості пред’явлення навчальної інформації. Застосування кольору, графіки, мультиплікації, звуку, всіх сучасних засобів відеотехніки дозволяє відтворити реальну сферу діяльності демонстрованого предмету чи явища.

Використання комп’ютера у навчальній і позаурочній діяльності школи все більше стає для дітей природним станом їх існування, і одним з ефективних засобів підвищення мотивації, диференціації та індивідуалізації їх навчання, створення сприятливого емоційного фону, розвитку творчих здібностей та ін.

На сьогодні створено безліч педагогічних програмних засобів (ППЗ), які значною мірою відрізняються одна від одної. Науково обґрунтовану їх класифікацію ще не розроблено, і в літературі можна зустріти різноманітні типи їх класифікацій.

Найбільшого поширення на сьогодні набули ППЗ, які забезпечують безпосередню взаємодію з учнем. Основна увага спрямована на класифікацію саме цих навчальних засобів. Найчастіше виділяють такі їх типи: тренувальні, наставницькі, імітаційно-моделюючі. Крім того, як окремі типи виділяють такі ППЗ: ігрові, тестуючі, опитувальні (їх називають інколи програмами).

Ефективність реалізації функції комп’ютера як технічного засобу можлива лише за наявності якісних комп’ютерних навчальних програм, розробка і проектування яких вимагає централізованого підходу і колективних зусиль педагогів, психологів, програмістів.

В умовах сьогодення, коли з’являються реальні можливості широкого застосування інформаційних технологій у навчально-виховному процесі початкової школи, актуальними стають розробкою і впровадження ППЗ, які можна використовувати для вивчення широкого спектру шкільних дисциплін. На цьому шляху зустрічається ряд перешкод: недостатня кількість комп’ютерів у навчальних закладах, ППЗ, методик і досвіду. Але вже сьогодні при бажанні та певних організаційних зусиллях можливе принаймні часткове розв’язання цих проблем і впровадження інформаційних технологій. Цей досвід ще й досі має епізодичний характер і його поширення слід вважати досить актуальним.

Підкреслимо, що використання комп’ютера як засобу навчання в опануванні базових дисциплін усіляко заохочується. Це можна розглядати як навчання технології використання конкретних завдань з конкретного предмета, що безумовно дуже добре для вивчення базових дисциплін, і тут потрібні певні знання з інформатики. Тому потрібно в учнів формувати комп’ютерну грамотність. Оволодіння комп’ютерною грамотністю передбачає насамперед засвоєння знань, умінь і навичок, потрібних для успішного спілкування з комп’ютером

Please publish modules in offcanvas position.