ЕТАПИ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ ДО ЗАСТОСУВАННЯ МЕТОДУ МАЙНДМЕППІНГУ

Неактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зіркаНеактивна зірка
 

Жидецька Наталія 

Київський університет імені Бориса Грінченка

Науковий керівник: к. п. н., доцент Бондаренко Г. Л.

Сучасна парадигма освіти орієнтує вчителя початкових класів на застосування різноманітних інноваційних технологій та методів навчання, які дадуть змогу інтенсифікувати та оптимізувати процес навчання учнів, починаючи з початкових класів. Постає гостра необхідність пошуку нових ефективніших методів, прийомів і способів навчання, роботи зі зростаючим обсягом інформації та навчальних матеріалів.

На наш погляд, одним із ефективних та мультифункціональних інструментів для роботи з інформацією різних видів є метод майндмеппінгу, основа якого – створення інтелект-карт. 

Для успішного застосування методу майндмеппінгу у початкових класах управлінцю необхідно ефективно організувати роботу вчителів початкових класів до використання даного методу. У наукових працях В. Бегея, В. Бондаря, В. Григораша, Л. Даниленко, О. Касьянової, О. Лебідь, В. Маслова, Г. Осовської, О. Осовського, Н. Островерхової, М. Поташника, Т. Сорочан, В. Терещенка, Є. Тонконогої, Т. Шамової та інших учених досліджуються проблеми теорії та практики шкільного управління.

На основі аналізу наукової літератури, нами було визначено такі етапи організації роботи вчителів початкових класів до застосування методу майндмеппінгу:

  • діагностичний;
  • практичний;
  • контрольно-оцінний.

На першому, діагностичному, етапі перед управлінцем постає завдання провести дослідження з метою визначення стану та рівня сформованості уміння вчителів початкових класів використовувати метод майндмеппінгу в освітньому процесі, а також, для виявлення потреб вчителів у підвищенні рівня сформованості уміння застосовувати метод майндмеппінгу в освітньому процесі початкової школи. Провести таке дослідження можна методом анкетування. 

На другому, практичному, етапі необхідно організувати методичну роботу з вчителями початкових класів із підвищення рівня сформованості вміння застосовувати метод майндмеппінгу в освітньому процесі, відповідно до потреб, які було визначено на попередньому етапі. Ефективними  формами організації колективної методичної роботи можуть бути такі:  традиційні (цільові семінари, семінари-практикуми, науково-практичні конференції, педагогічні читання, педагогічні виставки тощо); нетрадиційні (тренінги, ділові ігри, педагогічні розсипи, методичні вернісажі, виставки, фестивалі, панорама методичних новинок, методичний ринг, школи педагогічної майстерності, педагогічні «посиденьки», вечорниці, методичне (світове) кафе і т. п.) 

Методична робота з вчителями має ґрунтуватися на принципах, серед  яких найважливішими, на нашу думку, є:

  • науковість;
  • інноваційність, актуальність та зв’язок з життям;
  • практична спрямованість;
  • творчий характер, максимальна активізація вчителів;
  • системність;
  • оперативність, гнучкість та мобільність;
  • колективний характер [2, с. 129-130]. 

Підвищення ефективності методичної роботи обумовлене реалізацією таких напрямів: посилення практичної спрямованості методичної роботи; спрямування методичної роботи на надання диференційованої допомоги кожному вчителеві; гнучкість структури методичної роботи; надання кожному педагогові достатньої інформації  [1, с. 70]. 

На третьому, контрольно-оцінному, етапі необхідно провести повторне дослідження з метою визначення рівня результативності та ефективності проведеної роботи з вчителями,  виявлення динаміки змін у рівнях сформованості уміння вчителів використовувати метод майндмеппінгу в освітньому процесі.  

Отже, процес організації роботи вчителів початкових класів до застосування методу майндмеппінгу має відбуватися логічно та послідовно, відповідно до його етапів. 

СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ

  1. Григораш В. В. Управління навчальним закладом: навчально-методичний посібник. У двох частинах. Ч. 2. Ключ до професійного успіху / В. В. Григораш, О. М. Касьянова, О. І. Мармаза, І. С. Посохова, Р.І. Черновол-Ткаченко. Харків : Веста: Видавництво «Ранок», 2004. 152 с.
  2. Лебідь О.В. Управління початковою школою: навчальний посібник. Вінниця, 2015. 311 с.
  3. Осовська Г. В., Осовський О. А. Основи менеджменту: навчальний посібник / Г. В. Осовська, О. А. Осовський. Київ : Кондор, 2006. 664 с.

Please publish modules in offcanvas position.